Behöver lite stöd och peppning.
Hej regnbågsvänner, För 17 dagar sedan gjorde jag och min fru vårt första inseminationsförsök på RMC i Linköping. Allting enligt konstens alla regler med äggledarespolning, Pergotime och injektion Pregnyl. Ägglossningsstickor och VUL till förbannelse. Till saken hör att jag har två barn sedan tidigare som är 81/2 och 5 år gamla. Dessa kom till på naturlig väg på första försöken utan extra hormonstimulans. Resultatet på vår insemination blev tyvärr negativt vilket förstås känns väldigt hemskt och jobbigt. Men att bli gravid på första försöket vid alla graviditeten är väl knappast något man kan förvänta sig... Idag fick vi besked om att vi inte får köra igen vid nästa ägglossning pga att jag åt hormoner?!? Inte ens om vi kör icke-stimulerat den här gången. Hade vi där emot kört utan hormoner förra gången hade vi kunnat köra igen nu.Men detta var det inte ens något snack om även att jag inte har några fertilitetsproblem. Utan de mer eller mindre tvingade på oss hormonerna. Detta gör mig otroligt stressad. Mest pga min ålder. Och nu kommer detta betyda att barn nr tre (om det lyckas) kommer det året jag ska fylla 31. Det känns skit. Det känns som den biologiska klockan tickar ifrån mig. Jag är väldigt upprörd och besviken och ledsen just nu. Det känns som RMC borde ha informerat om detta från början. Och att det inte skulle vara ett krav att ta hormoner om man inte måste. Jag vet ju att jag kan bli gravid, men behandlas som sjuk bara för att jag och min fru inte kan göra barn själva,