Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hittar inte knipet.... hjälp!

Att knipa i gynstol är en svår position. Nu är jag egentligen fel person att råda för jag har varit väldigt slarvig med knipövningar generellt men ändå har jag fått tillbaka styrka rätt snabbt. Väntar trean nu och börjar känna lite oro för slarvet inför framtiden så att säga, men tänkte försöka vara lite flitigare den här gången.

Jag har tyckt att det har varit enklast att börja med att knipa av urinstrålen. Den vägen har jag tagit det. Då får man ju lite svart på vitt om man kniper eller inte .

• Flickan och kråkan
    Angelica8912 skrev 2013-03-06 14:52:56 följande:
    Enligt min sjukgymnast så ska man INTE knipa av urinstrålen, för de är inte helt rätt muskler man kniper med då.
    Nähe, det var ju intressant. Men det måste ju också vara muskler som man behöver träna upp för jag har då inte kunnat det efter förlossning och har man problem med dem som kan man läcka vid nysningar och liknande. Består inte bäckenbotten av en massa muskler? Man ska ju knipa hela vägen "som att dra upp en dragkedja" brukar man väl ofta likna det med. Jag kan inte detta så mest nyfiken. Har lyckats hitta rätt ändå i min okunskap antar jag
  • Flickan och kråkan

Det verkar inte stämma det där med att man inte ska knipa av strålen. Jag kikade på ett par tipssidor om bäckenbottensträning och att knipa av urinstrålen är tydligen ett bra sätt att se att man hittat rätt muskler, däremot ska man inte träna genom att göra det för att det kan störa den naturliga kissreflexen. 

Här fanns två bra tipssidor:
    www.tena.nu/knipipausen/
    www.kontinet.se/traening/foer-kvinnor/150-kniptraening-varfoer-da.html

Svar på tråden Hittar inte knipet.... hjälp!