Inlägg från: Tigrinna |Visa alla inlägg
  • Tigrinna

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

SoMa- det ser ut som solklar LH-stegring 5/7, då hade du väl äl samma dag eller dagen efter! Kände du äl dagen efter? Jag brukar bli gasig i magen och lite smått febrig,  röda kinder och få lite värk på ena sidan av magen/äggstocken.  

Har fått tid för moderkaksprov nu, 11+5. Blev lite orolig att det var för tidigt, BM sa vecka 14 och sist jag gjorde mkp 2008 gjorde jag det i 13+2. Ska slänga ut en tråd och kolla när andra tagit sitt. Men ändå skönt att ha fått en tid!  

• Tigrinna

Jag ska göra mkp 23/7. Ringde KK och de sa att fr o m vecka 11+0 är det ok att göra det, så jag får väl lita på det då!

• Tigrinna

Kändes lite dovt men ingen direkt smärta. Fick svaret inom en vecka. Mf efter ingreppet är väldigt ovanligt, 1-2 % och beror då oftast på infektion. Mf pga ålder är mycket värre! usch...

• Tigrinna

che71- menar du att du inte kan boka ett VUL någonstans? I Lund finns flera privata vårdcentraler som har gyn där man kan boka VUL med olika långa väntetider. Om man misstänker cysta så borde du väl kunna få en tid till KK? Kanske remiss via din vårdcentral. Hoppas att det ordnar sig!

• Tigrinna
    che71 skrev 2013-07-14 20:35:50 följande:

Jag menar att eftersom jag tar Pergotime på eget bevåg vågar jag inte gå någonstans när det handlar om det. Den läkare som skrev ut det för snart 2 år sen tyckte att jag blev överstimulerad o ville förbjuda försök gångerna men vi trotsade den läkaren o blev gravid med bara en liten på Vul men det har ju bara blivit missfall.
    Av 6 graviditeter är 4 med Pergotime o 2 utan.
    Okej, men en trolig cysta borde du nog kolla i vilket fall som helst! Även om de oftast är godartade.
  • Tigrinna

Hej Sladdis och välkommen! Spännande med alla BIM som är på gång, jag håller tummar och tår så hårt det går!

• Tigrinna

Stort GRATTIS till dig kossann, vad roligt

Bling- jag gjorde mk-provet förra tisdagen, det var obehagligt men gick snabbt. Tyvärr fick jag feber på em när jag kommit hem. Ringde kk och de blev lite oroliga. Febern varade i två dagar, såklart trodde jag att allt var kört men nu så här en vecka senare känns det ok. Magen växer! Läkaren ringde igår och berättade att alla kromosomer är normala, tjohoo!! Och på torsdag går jag in i vecka 14. So far så good..... 

• Tigrinna

bling- nålen kändes som diffusa stick i magen eftersom de bände den hit och dit medan de tittade på skärmen för att hitta rätt.  Själva sticket gjorde inte så ont men just när läkaren vred den och försökte träffa moderkakan tyckte jag var obehagligt. Jag blundade hela tiden och det gick ju ganska fort. Febern är borta och det känns ok nu. 

Apropå 40+ och gravid; en av mina kunder berättade att  hon blev gravid på naturlig väg vid 44 och födde en fin pojke vid 45. Så visst kan vi 40 plussare  

Håller tummarna nu för din BIM på torsdag!!  

• Tigrinna

Bling- YES!!! Shit vad roligt, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS Vad glad jag blir för din skull!!

• Tigrinna

bling- vad har du för plan nu? Jag tog progesteron-kräm både morgon och kväll till vecka 13 samt D-vitamin varje dag, vilket jag fortsätter med nu! 

• Tigrinna

Che- skönt att du är tillbaka på banan nu, håller tummarna för dig!

Bling- Det låter som en bra plan du har. Klart att du kommer att få nya proggisar utskrivna, läkarna vet väl också att det inte är förräns v 12 som moderkakan tar över! Jag har precis gått in i vecka 15 nu, tyckte mig känna bebisen denna veckan men det kan varit mag-bubbel också Snart känns det nog när den sparkar där inne, mysigt..

• Tigrinna

bling- om du, mot förmodan, inte skulle få proggisar utskrivna kan du ju alltid beställa krämen på nätet, det tar bara några dagar så får man den med posten på www.femalebalanceshop.se 

• Tigrinna

hej hej, har nu börjat jobba efter semestern och tiden vid datorn och FL blir allt mindre och mindre... 

bling- vad skönt att du fick dina proggisar och tummen upp för en ödmjuk sköterska som kunde ta att någon annan (patient) kunde lära henne ngt och ändå vara hjälpsam och ha ett fint bemötande .

Hur går det för er andra, något på gång? 

• Tigrinna

kossann- tänk vad kul! både mormor och mamma på en gång! det är ju dubbla grattis låt inte spekulationer om andras åsikter få dig att vackla...  här kommer ett citat från Eleanor Roosevelt som jag ofta tänker på;

"Ingen kan få dig att känna dig mindervärdig utan ditt eget samtycke"

• Tigrinna

che71- lycka till och Grattis på födelsedagen! jag håller alla tummar och tår för dig nu! Solig

• Tigrinna

soma72- wow GRATTIS vad roligt Nu börjar plussen komma här i tråden, vi får väl snart göra en BF-lista!!

• Tigrinna

Ja, vi gör en BF-lista! Jag lägger den i första start-inlägget högst upp.

• Tigrinna

kossann- det blev många 4or för din del 4e barnet 4/4

såg i efterhand att jag inte kan redigera utan endast lägga till. Vem är näst i tur? Så det blir rätt kronologiskt...

• Tigrinna

kossann- jag har också haft några spökveckor, runt vecka 9-10. Vissa dagar spände inte brösten alls och jag var jätteorolig, men det var helt okej! I vecka 7 bokade jag ett privat ultraljud hos Citykliniken och då fick jag se hjärtat ticka för första gången Du har säkert inget att oroa dig för!

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?