Inlägg från: Tigrinna |Visa alla inlägg
  • Tigrinna

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Blodgruppering tar man på den MVC jag går hos vid andra besöket när man är ca i v 8. Jag är 0 negativ. Men vad menar du med att "sänka" immunförsvaret?! Det är ju tvärtom, man vill ju stärka det!! Eller har jag missat något

På dr Bravermans hemsida står det följande;

New research shows that vitamin D3 is capable of helping women who are trying to get pregnant after a miscarriage. It has anti-inflammatory benefits which may assist the embryo during the early stages of development, by decreasing the activity of natural killer cells and T cells, two factors in the mother's immune system which are known to contribute to recurrent miscarriage. 

• Tigrinna

Tack för den utförliga förklaringen, jo jag fattar vad du menar. För min del kom förkylningen EFTER jag plussat... kanske inte har något med NK-celler att göra då! Dock fick jag ont i höger sida/äggstock i förrgår kväll. Igår när jag vaknade hade spänningarna i brösten minskat och idag är de mjuka "som vanligt". Samma sak hände vid förra missfallet. Jag sa till min man att "jag känner mig inte gravid längre". Nu går jag här och undrar när jag ska börja blöda  Ringde citykliniken och skulle flytta fram vul som jag har i v. 7 + 5 till en vecka tidigare men de hade stängt idag. 

Trist med limbo-land, har du gått många dagar över tiden?  

• Tigrinna

Förkylningen är nästan över, bara halsont kvar. Brösten har slutat att ömma, trist men vet att det ändå inte behöver betyda mf. Läste om en tjej som kände nada i två dagar, sedan bröstspänningar, nada igen osv osv... Så jag lever på hoppet!

Håller tummarna för munkpepparn nu!  Även om du fått mens är det skönt att "vända blad" och sätta fart igen, hoppas det tar sig nu!

• Tigrinna

Jag läste på om Billingsmetoden och peak day, tempade och hade äl-stickor.. haha låter smått hysteriskt när jag läser det men stunt samma, det funkade ju Laddade ner en bra app för att hålla ordning på allt; "period tracker", betalversionen på svenska som är lätt att använda och har överskådliga tabeller. På svenska heter den Menskoll deluxe. 

• Tigrinna

Jo, ibland spänner det i brösten men väldigt lite. Fortfarande halsont. Har flyttat fram tiden för VUL till nästa vecka, så jag slipper oroa mig.

Har du börjat med munkpepparn nu, ska du skippa Pergon då eller köra båda?

• Tigrinna

Wow, vad kul, stort GRATTIS queenleia ! Ett svagt plus är ändå ett plus
    Allt ok här förutom en jädrans oro eftersom jag befinner mig precis i dagarna som när jag senast fick mf. Halsont som inte vill släppa och lite smått gravsymtom som kommer och går. Försöker ta en dag i taget och inte grubbla för mycket, men det är svårt  

• Tigrinna

Välkommen pelagonia!

bling och kossan, ni har koll på läget bra jobbat!  

en fråga: jag tänkte lägga in en bild istället för den svarta fejan här på FL, har letat i alla ikoner, inställningar etc. Var lägger jag in en bild till min signatur?  

• Tigrinna

Tack bling! Det blev ett hjärta av snäckor för min del  

• Tigrinna

queenleia- vad tråkigt! Har du ont också? För annars kan man ju ha blödningar tidigt i graviditeten utan att det behöver betyda något.
    kram 

• Tigrinna

bling- Tylösand är ju underbart! Har spenderat många somrar där i min barndom då mina kusiner bodde i Halmstad. Lyllos dig som ska dit i sommar, njuuuut!

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?