Inlägg från: Blingbling |Visa alla inlägg
  • Blingbling

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Tack Hoppas....det är precis så som jag tänker med att ett MF till bara ställer till allt ännu mer. Vi får se hur allt blir, men extra jobbigt är att min kille helst bara vill att "allt ska fungera" - utan någon hjälp (vilket det nu uppenbarligen inte gör), och utan att man ska behöva besöka någon utländsk läkare och absolut inte göra IVF. Det är liksom inte nog med att man ska leka egen behandlande läkare, ta reda på ALL info om finns, slåss mot A-kassan, göra sig halvt ruinerad, bli hånflinad rakt i ansiktet vid ett flertal tillfällen av svenska gyn- läkare...man måste övertyga sig själv OCH övertala sin pojkvän - som är extremt misstänksam mot läkare utomlands. Phu...det är det enda jag säkert kan säga nu. Kram!

• Blingbling
    Jamtlandstaus och kossann: Håller tummarna för er båda!

LinneaSvea: Du ska INTE ge upp!!! Jag har sagt det förut och jag säger det igen - vi är båda nästan precis lika gamla och se på mig....har jag gett upp? Nejdu, ska du vara med i den här tråden så får du inte ge upp...här fortsätter vi tills det går vägen!
    Du får meddela hur det gick hos gyn när du varit där.

Hoppas: Du skrev så här: "En annan sak det är inte säkert att du blir lika lätt gravid naturligt som med IVF." Menade du så som du skrev eller menar du tvärtom? Har hört att det är svårare att bli gravid med hjälp av IVF...
  • Blingbling
    kossann skrev 2014-03-04 06:15:45 följande:
    Skit, skit, skit!!! Jag hade verkligen fått upp hoppet, när mensen drog ut på tiden, och jag hade den där känslan av att jag inte ska testa... Men, men nytt BIM 31/3. Någon som har erfarenhet av att äta rosenrot och pergo samtidigt? Jag har regelbunden mens, men har hört att rosenroten kan boosta ÄL, och äl-flytningarna. Börjar känna mej desperat....

Ja, fokusera på 31/3 och som Jamtlandstaus säger - unna dig något gott som är "gravidförbjudet"! Jag har knaprat i mig det mesta i kombination och det gäller även RR och Pergo. Det är som du säger att RR stärker ÄL (vilket jag iofs inte märkte något av) och det var inget problem för mig att kombinera det med Pergon. Nu tar jag inte RR längre eftersom jag fått reda på att RR även stärker immunförsvaret och det är det sista jag vill ha hjälp med eftersom jag gör allt jag kan vid försök i bebisfabriken att pressa ner mitt redan överaktiva immunförsvar. Så jag står över RR och satsar på Munkpeppar istället. Tar jag MP så märker jag helt klart en effekt på ÄL.
  • Blingbling
    kossann skrev 2014-03-04 17:41:56 följande:
    Tack för era pepp :) Munkpeppar är det tabletter? Är det på hälsokosten man köper det?

Det finns framförallt att köpa på nätet (det finns de som hittat det i fysiska hälsokostbutiker, men jag vet bara en butik på söder i Sthlm som har det) och antingen tar man det i tablettform (1/dag) eller i droppform (3ggr/dag i en kopp varmt/ ljummet vatten, 15-20 droppar i varje kopp). Jag kör dropparna eftersom de anses mer effektiva och då jag inte gillar att svälja tabletter. www.bodystore.com/3/sv/artiklar/agnus-castus-ortteextrakt-50-ml
  • Blingbling

Jädrans Limbo-land...jag har själv varit där ett antal gånger och det är ingen plats att önska någon till... Hoppas du får en biljett därifrån snart!

• Blingbling

kossann: jag hade helt klart räknat måndag som dag 1, tisdag dag 2, onsdag dag 3, torsdag dag 4 och fredag dag 5...och så hade jag tagit pillret på kvällen dag 5 - alltså på fredag kväll.

Så körde jag iaf när jag tog Pergo..men jag kände aldrig av när jag hade ÄL med Pergon...märkligt.

• Blingbling

Förresten....undrar hur det gick för TS - Tigrinna....om det blev en bebis eller inte, hon hade ju BF 5/2.... Ser att hon avregisterat sig från FL nu.

• Blingbling

Bra tänkt Jamtlandstaus! Jag hade gjort precis som du! Men hänger inte med på varför du ska ringa 1177 och be dem att få komma in? Har jag missat något gällande 1177? Trodde det bara var en sjukvårdsupplysning...?

• Blingbling

Ok! Hade ingen aning om det, men nu ska jag kolla upp det när/om den situationen uppkommer - tack för tipset!

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?