BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?
Tack Blingbling! Jag ska försöka tänka på det imorgon :)
Tack Blingbling! Jag ska försöka tänka på det imorgon :)
Med risk för att bli tjatig för de som finns i flera trådar som jag skrivit att jag skulle uppdatera efter läkarbesöket, så kopierar jag bara in mitt inlägg från den första tråden:
Det var inte så mycket klarhet jag fick på läkarbesöket. Allt såg bra ut, ägg fanns det, men inte som en 20-åring sa han... Jag ska ÄL-testa sa han.
Från deras sida görs inget mer, pga min ålder och att jag fått barn tidigare. Kände mej mest dum när jag gick därifrån... Han avslutade med att säga att det finns de som är både 2, 3 och 4 år äldre än mej som får barn...
Känner mej mer som ett frågetecken än innan...
42 år - sambon 45 år
Bor i Småland
Har 3 ungdomar som är födda på 90-talet, min sambo har inga barn.
Har försökt sen januari 2013. Blev gravid och fick MA bekräftat i vecka 13+5 i oktober.
Grattis!
... nä... inte denna månaden heller... BIM på fredag och mens idag...
Jag beställde därifrån igår Blingbling :)
Jag säger som du LinneaSvea, vi försöker några ggr till sen ger vi upp... fast det har vi sagt i snart 1 år ;) Jag ringde igår och bad om att få dubbel dos pergo utskrivet. Jag har bara fått enkeldoser innan. Men sköterskan var väldigt luddig tycker jag. Vi får se om läkaren skriver ut något recept till dej. De har inte hört av sej än, och jag har inget recept på apoteket då jag precis loggade in och kollade... Hur många månader med pergo kan man äta? Jag hoppas dropparna kommer på fredag, så jag hinner med några dar i cykeln denna gången.
Hoppas03, här kommer pepp från mej mej :) Det gäller till alla som vill ha :)
Blingbling, hur många ggr om dagen dricker du munkpepparn? Det står "Njut gärna tre gånger dagligen". Jag fick mina idag, och jag tänkte att jag provar att testa dem från och med idag... Det kan väl inte mer än rubba cykeln tänker jag... Tog en mugg med en gång... det var ju inte precis gott, med medicamente ska ju inte smaka gott för att det ska hjälpa sades det ju förr :) Nu är jag pepp igen! Fick förresten brev från läkaren idag, där han ifrågasatte varför jag ville ha dubbel kur pergo... och att jag skulle kontakta honom för att boka ett besök... Det är ju ändå kört denna cykeln, då jag är på dag 7. Nu är det munkpepparn som gäller denna månaden!
Tempen dippade idag, så det är bara att invänta mensen de närmsta dagarna... Nya semestertag...
Men har jag inte svarat här? Oj, var helt säker på det... Inte i den andra tråden heller? Ber tusen ggr om ursäkt. Jodå, lilla Amanda har hunnit bli två månader nu, 17 jun och växer och frodas. Ska försöka lägga upp ngn liten bild... Jag är inne och läser här på FL ibland och blåhåller tummarna för er alla!
Massa kramar
Hej på er!
Vad tråkigt att det inte funkade denna månaden heller Hoppas03 och Katt12.
Hur går det för alla andra?
Här har vi väl i stort sett kommit överens om att vi försöker till efter semester, sen kommer jag att sätta in spiral.
Kossann, tar du ngt för att stärka äggkvaliteten? Läste förresten om Mick jaggers dotter som just blivit mormor o själv skulle bli mamma igen vid 42, tänkte på dig:)
Jag tror inte någon av oss kan släppa tankarna om vi inte sätter in spiral, och har vi väl bestämt oss att sluta försöka så är det lika bra att göra det ordentligt :)
Stort grattis mana!!!
Sånt förstår jag och jag dömer inte någon bara frågar!
Jag förstår kvinnor som du som haft lite otur och äntligen nu har Barn! Stort grattis!
Men ni som är över 40 och har redan 3 barn varför ha ett till? Jag menar ska man vara nära 60 när ens barn tar studenten ? Eller ni bryr er inte ? Jag minns en tjej i min skola hennes mamma var 63 år när vi gick i gymnasiet och Gud vad hon skämdes för alla frågade om det var hennes farmor/mormor, hon berättade sedan för mig att hon alltid nästan fått göra allt själv då mamman inte orkat göra dom sakerna, hon fick alltid hänga med kompisar och deras föräldrar på utflykter för mamman inte orkade. Tyckte verkligen synd om henne, min mamma sa att hon kunde hänga med oss till Liseberg för hennes mamma orkade inte stå upp så länge och vara igång så pass många timmar vilket är synd. Så jag undrar bara hur ni tänker i framtiden ? Har absolut förståelse för dom som inte kunnat bli gravida innan och sedan blivit det senare då förstår man men ni mammor som redan har massa barn hur tänker ni ?
Nu tackar jag för mej mina vänner! Mensen kom idag, så jag ringde med en gång och beställde tid för att sätta in spiral, så det ska jag göra på måndag.
Det känns bra att beslutet är taget och att vi är överens om att sluta försöka. Vi får njuta extra av mina barnbarn när de kommer på besök.
Jag önskar alla stort lycka till, jag kommer och kollar till er här i tråden nån gång emellanåt!