Inlägg från: kossann |Visa alla inlägg
  • kossann

BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?

Äsch... glömde att fråga hur det går för er innan jag postade inlägget!

• kossann

BIM imorgon, och inte ett enda litet tecken till sträck var det på testet idag, så min känsla stämde att det inte tagit sej denna månaden! Bara att ladda om med en kur Pergo till nästa månad!

• kossann

Tittar in här och vill höra hur det går för er? Själv har jag BIM på söndag 2/2, hoppas på att det är min tur denna månaden...

• kossann
    che71 skrev 2014-01-27 13:47:45 följande:
    spännande tider då alltså!!
    känner du något?

idag var jag på ultraljudskontroll för att kolla moderkakans läge o den var inte föreliggande längre
    läkaren kollade också blodflödet i navelsträngen (pga alla missfall) o allt var bra, ska kolla det i v 32 igen
    v 25+0 idag så går in i v 26 Glad
    bebis rörde sig hela tiden o vägde 753 g idag o jag som gått upp 8 kg redan
    Åh, vad härligt att höra che! Är så glad för din skull!

Själv känner jag ingenting. Tyckte mej inbilla mej ett tryck i sidan nu i veckan. Men jag orkar inte analysera allt. Jag skrev i någon tråd att man har ju gått inom det där ett antal gånger, med ömma bröst, osv osv... och så har mensen kommit ändå. Så nu blir jag lite less och tänker istället att det är ett tecken på att mensen är på gång. Men vem vet, plötsligt så händer det ju sägs det! 
    Skrattande
  • kossann
    Blingbling skrev 2014-01-30 11:06:13 följande:
    Inte så långt kvar för dig nu...vad tror du om läget? Finns det hopp?

Nä, inget hopp alls :( Kunde inte hålla mej, utan testade igår, och ja, jag vet att det är tidigt. Men där var inte minsta antydan till streck. Så jag har ställt in mej på att det inte blev något denna månaden heller.
  • kossann

Inte gravid stod det på testet idag :(
    Jag vet att BIM är imorgon, och nån säkert tänker skriva att invänta mensen. Men jag har plussat ett par dar tidigare alla 6 gångerna innan när jag varit gravid, så jag tror att det är så att mensen kommer imorgon. Bara att försöka ladda om.

Hur länge orkar man hålla på? Jag har fyllt 42 år och vet ärligt talat inte om jag orkar med den här berg-och-dal banan så länge till...

• kossann

Väntar på att läkaren ska ringa upp. Tänke kolla om jag kan få ett par kurer med pergotime utskrivet till.

• kossann

Jag åt två kurer i juni, juli, sen blev jag ju gravid, och sen MA i oktober, därefter åt jag en kur i november, och en i januari.... eller hur var det nu? Jag har ätit två ggr efter MA, men med en månads uppehåll.

• kossann
    Blingbling skrev 2014-02-06 16:26:29 följande:
    Hur gick det? Har du pratat med läkaren?

Jajjemän. Det var inga problem. Jag fick 3 uttag. Så nu är det omladdning som gäller. Dag 5 idag och tog första tabletten med en gång. :)
  • kossann

Välkommen hit Jamtlandstatus! 

Här är det ÄL i helgen så vi kämpar på ;)

Svar på tråden BIM 17/3, 42 år och känner tidiga tecken, fler i samma situation?