• Sisisisi

Lost in bilbarnstolar

Jag har precis köpt en BeLogic till min 4-åring! Han har vuxit ur de flesta andra bakåtvända men den här är så stor så den borde funka tills han är 5,5 år! Väldigt nöjd hittills, den är lätt att montera, han sitter bra, den kan lutas om han ska sova länge.

Jag skulle främst kolla på BeLogic om jag vore du, i andra hand axkid minikid, den har oxå lång användningstid.

Besafe izi kid är ju oxå en mycket trevlig stol men har tyvärr kort användningstid, min son var för lång redan innan han fyllde 4 år.

Vi har en multitech oxå och är väldigt nöjd med den.

• Sisisisi
    Pumpkin skrev 2013-03-04 09:28:58 följande:
    Ni upplever inte att benutrymmet är litet? För det tycker jag man läser i alla tester. Annars verkar det vara en riktigt bra stol.

Min son är 114 cm och han har bra benutrymme i alla våra stolar, BeLogic, multitech och twoway. Tar alltid av skorna, med dem på blir det trångt annars har han aldrig sagt nåt om att det är trångt.
  • Sisisisi
    Simri skrev 2013-03-04 11:25:52 följande:
    Tack för tipset Sisisisi :) En fråga angående Belogic: tror du man kan använda den längre tid än Maxi-cosi? Såg någon annan skriva något liknande. Undrar varför det skulle vara så, båda är ju upp till 25 kg.. 

BeLogic är rymligare för axlarna och har högre bältesläge och högre rygg. När min son var 110 cm var bältet en bit nedanför axlarna på Mobin och nu är han 114 cm och har bältet några cm ovanför axlarna på BeLogic.

Man ska kunna använda stolarna tills örat når kanten men när bältet hamnar en bit under axlarna så gör det såklart ont på barnet när man spänner bältet.
  • Sisisisi
    Simri skrev 2013-03-04 21:10:38 följande:
    OK, förstår. BeLogic känns definitivt som ett bra alternativ. Vill nog ha en stol vi kan använda bakåtvänt så länge som möjligt. Har du några andra tips? Vad skulle du säga om Britax Maxway och Minikid t.ex? 

Båda är populära stolar med lång användningstid, funkar till ca 115 cm. Fördelar är att de kan monteras helt uppepå sätet för att ta liten plats eller längre ut för att ge bättre benplats.
Svar på tråden Lost in bilbarnstolar