Lost in bilbarnstolar
Hej allihop,Startade en tråd i fel forum innan tydligen så här kommer ett nytt försök..
Står inför köpet av en bilbarnstol och har lite svårt att hitta rätt i djungeln av alla stolar så nu vänder jag mig till er. Har kollat på trådarna här och namn som Maxi-Cosi, Britax Maxway/multitech, Belogic (Akta Graco), iZi kid är väl de som främst satt sig på minnet. Tänkte höra om kanske ni har bra respektive dåliga erfarenheter av dessa? Har jag glömt någon som är värd att prova?
Sedan vill jag också veta vad ni kan tycka passa oss efter dessa förutsättningar:
1) Storlek spelar ingen roll: Vi har bara ett barn och tänker inte skaffa några fler på några år, så trånga utrymmen i passagerarsätet är det inte tal om. Vi har dessutom en stor kombi bil (Skoda Superb, störst passagerarsäte bland alla "vanliga" kombibilar tydligen) så att storleken på barnstolen spelar ingen som helst roll.
2) Vill ha bra sovposition för dottern: Vi reser ofta långa sträckor så att en stol som går att luta är ett stort plus.
Givetvis är säkerhet också viktigt men enligt grabbarna i Säkerhetsbutiken är alla deras stolar (som är bakåtvända) tillräckligt säkra.
Vore oerhört tacksam för alla råd och kommentarer/ Simri