Inlägg från: Anonym (Trosan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trosan)

Varför bleks trosorna?????

Åhh! Hur ofta ska jag vehöva slänga trosor och köpa nya??? De bleks i grenen!
    Varför då? Kan man förhindra det utan trosskydd?

• Svar på tråden Varför bleks trosorna?????
  • Anonym (Trosan)

Använder ju vita trosor också men de får jag också släbga eftersom det ser äckligt ut med missfärgning av flytningar som inte går bort

• Anonym (Trosan)

Borde finnas något trosbidrag att ansöka om ju xD

• Anonym (Trosan)

Tyget har inte frätt sönder men sömmarna slits som fan så det blir hål

• Anonym (Trosan)
    hannis skrev 2013-03-02 21:27:11 följande:
    Vem tittar i grenen på era trosor?

Vad menar du?
  • Anonym (Trosan)
    hannis skrev 2013-03-02 21:44:28 följande:
    Trosan:

Jag menar, vad är problemet med att grenen är lite blekt? TS måste slänga trosor pga av det och då undrar jag varför? Vem skall titta i trosgrenen?

JAG ser det och tycker det är äckligt. Känner mig ofräsch
  • Anonym (Trosan)

Jag kan ju lösa det så att jag tar på mig finare underkläder på kvällen innan ev myspys så det inte hinner bli något men det blir ju sånt jävla jobb.

Jag använder bara dessa frätta trosor under mensen numera utan att skämmas men jag hatar att behöva köpa nya trosor var och varannan månad

• Anonym (Trosan)
    hannis skrev 2013-03-02 22:35:24 följande:
    Ok. Ofräscht med blekt men ren gren? Fattar verkligen inte...

Nähä...
  • Anonym (Trosan)
    Harmagedon skrev 2013-03-02 22:44:58 följande:
    Använd ljusa trosor? Syns inte om de bleks.

Har inte stött på fenomenet själv men det måste väl bero på att flytningarna är sura. pH balansen kan ju förändras av en massa grejer. Finns massa knep folk tar till för att få rätt kön på barnet som hänger ihop med det. Kolla nån sådan tråd.

Jo jag vet, filmjölk i fjösa m.m men såhär har jag ju haft hela tiden sen jag först fick flytningar. Och med vita trosor söipper jag ju blekningen men de missfärgas av flytningarna som inte går bort i tvätten så då har jag en gul gren i mina vita trosor
  • Anonym (Trosan)
    Anonym (knip) skrev 2013-03-02 22:51:49 följande:
    Jag har märkta samma problem i svarta trosor, problemet uppkom efter att jag fick barn. Frågade min gynnar om det som så att mitt Photoshop vår bra i underlivet och att blekning i trosor oftast kommer av urinläckage. Det drabbar oftast efter graviditet, och kan lycka vid ex nysning eller annan ansträngning. Det är bara att knipa på ;)

Jag har inga barn och tror inte jag läcker :S
  • Anonym (Trosan)
    hannis skrev 2013-03-02 23:00:55 följande:
    Nej, vem tittar i dina trosor? Har inte fått nåt svar ännu. 

Under mina snart 20 år som sexuallt aktiv har aldrig någon man bett om att få titta i min trosgren. När skulle han se den liksom?  Tittar du i hans kalsonger efter bromsspår också? 

Jo jag svarade för ett bra tag sen. Jag skrev att JAG ser det och JAG tycker det känns ofräscht.

Och om han tar av mina trosor ser han såklart det, precis som jag ser hans när jag tar av honom kallingarna
  • Anonym (Trosan)
    cirpen skrev 2013-03-03 00:04:30 följande:
    Är det bomull i grenen och syntetiskt annats? Det är inte så att det är tvättmedlet?

Inga andra kläder bleks så det tror jag inte är tvättmedlet.

Ingen aning vad det är för tyg
  • Anonym (Trosan)
    Anonym (ja mä) skrev 2013-03-03 06:02:50 följande:
    Jag hade så i tonåren.. Och ja jag tyckte det var jättejobbigt. 

Vem tittar i trosgrenen då? Mina föräldrar kanske råkade se där när dom tvättade mina kläder eller någon annan i min familj när dom hjälpte till att vika kläderna. 

Vem skulle kunna se det idag?

Min sambo när han tar av eller viker tvätten. Inte heller så jätteroligt om man glömmer tvätten i tvättstugan och grannen tar ut tvätten, eller något liknande... Trosorna är ju rena, men känns tråkigt med att trosorna ser ut att vara använda sen 1850-talet. Inte direkt så roligt att titta på trosorna själv heller. Ser bara inte nå roligt ut.. Inte heller så kul att gå runt i sunkiga trosor fast dom är nästan nya.. Jag ser ju trosgrenen flera gånger per dag... ;b

Precis. Min sambo tvättar också
  • Anonym (Trosan)
    Bubbis01 skrev 2013-03-03 10:26:17 följande:
    Det beror på ammoniaken som finns i urinet. Alltså läcker ni urin, alltså inte alls konstigt att det uppkommer efter en graviditet. Så sätt igång och knip för kung och fosterland, för annars kommer det att bli värre med åldern. Ganska enkelt om man tänker efter tycker jag. Surfitta är bara ett påhitt. Och att man skulle få ett visst kön därför är rena nyset. Har själv haft problem med blekta trosor och har två pojkar.

Men varför förblir inte de vita trosorna vita då?
  • Anonym (Trosan)
    lykantrophona skrev 2013-03-03 21:26:53 följande:
    Intressant, jag har också undrat över detta. För min del gäller det främst trosor som råkat få mensblod på sig, så gäller urin-förklaringen där?

Precis! Det bleks ännu värre för mig då
Svar på tråden Varför bleks trosorna?????