Lijkan skrev 2013-03-01 13:47:04 följande:
Jag bor inte i en asfaltsdjungel och jag har bott mer än halva livet i norrländska skogarna så tack, jag vet att det finns träd där. Men väljer man att ha katt, och vill ha koll på dem, så väljer inte alla att stänga dem utomhus 24/7. Sen vet jag av egen erfarenhet att ingen uppskattar när grannarnas katter är och klöser och klättrar i deras träd som står på gården. Stammen förstörs och det ser fördjävligt ut. Så även om mina katter är delvis ute så använder de klösträdet. Slipper också att de är och river på min soffa och tapet.
Om du läser mitt inlägg en gång till o fattar du inte vad jag menar då så börjar du om från början o läser mitt inlägg en gång till... o en gång till... tills du fattar vad jag menade.
Eller uttryckte jag mig så otroligt dåligt?
Du ska inte låta katten vara ute o klättra i träden dygnet runt året runt utan du bör lämpligen ha katterna inomhus om det nu är innekatter du har. Vad du ska göra är att åka ut i skogen o leta upp ett träd o ta med trädet hem o förvara i lägenheten så får katterna klättra i ett riktigt träd - inomhus!!!
Du var förhoppningsvis den enda på det här forumet som inte fattade vad jag menade.