videofotografen skrev 2013-03-01 13:06:06 följande:
Jag som bor på landet o ständigt kapar trän ställer naturligtvis frågan - varför gå o köpa ett träd för 1.500 kronor när man du få det gratis? Förvisso får du stå för transporten själv men med hjälp av några starka killar, en bil med dragkrok o en släpkärra så är det väl bara att åka ut på landet till en bonde som är skogsägare o som håller på med avverkning o fråga honom om ni kan få en klätterstam på några meter!??
Som bekant består större delen av landet av skog o förvisso bor en alltför stor andel av Sveriges befolkning i storstadsgettona men det finns som bekant någonting utanför asfaltsdjungeln.

Jag bor inte i en asfaltsdjungel och jag har bott mer än halva livet i norrländska skogarna så tack, jag vet att det finns träd där. Men väljer man att ha katt, och vill ha koll på dem, så väljer inte alla att stänga dem utomhus 24/7. Sen vet jag av egen erfarenhet att ingen uppskattar när grannarnas katter är och klöser och klättrar i deras träd som står på gården. Stammen förstörs och det ser fördjävligt ut. Så även om mina katter är delvis ute så använder de klösträdet. Slipper också att de är och river på min soffa och tapet.