Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Negerboll..

Ljushuvud skrev 2013-03-02 09:53:52 följande:

Precis, det är dina åsikter! Glöm inte det... En "vidare bild " innebär " alltid sämre fokus och lägre sanningsenlig och fakta!!

Alltså, jag vet inte ens vad jag ska svara på den, så otroligt korkat var det. Vad du säger är, i praktiken, att om du står i en oas, så är det sanning och fakta att Saharaöknen minsann är en frodig djungel?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Ljushuvud skrev 2013-03-02 10:46:16 följande:

Du har rätt, om det nu är sant att din kompis säger att jorden är platt! Då är det fakta! Om jorden verkligen är platt är t.o.m. du nog tillräckligt insatt för att betvivla påståendet!

Nänänänä!! Nu ska vi ta vad du skrev och analysera här: man ska INTE se till den större verkligheten eller helthetsbilden, för man får sämre fakta då, skrev du. Och i min lokala verklighet, så ÄR jorden platt. Jag ser ingen böjning här. Så med din logik är jorden platt. Att titta på helheten, eller den större verkligheten är att få SÄMRE FAKTA, så med din logik är alltså att jorden är rund (en holistisk sanning) SÄMRE än att jorden är platt (en subjektiv sanning). Det är vad du skrev!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-02 14:26:34 följande:
    Vet du, när du skriver så där får jag lust att börja kalla dem för chokladbollar igen. Varför? Jo, vadå ''skuld''? Vad då "oförstånd"? Lever vi i en åsiktsdiktatur eller?

Japp. Ta farväl av din familj, snart kommer dödspatrullerna och hämtar dig. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Nutnut skrev 2013-03-02 14:55:42 följande:
    Självklart säger man inte Negerboll. Chokladboll eller kokosboll går väl alldeles utmärkt att säga.

Neger är ju ett ord med väldigt negativ underton och bör inte användas överhuvudet taget. Varför känner du att du måste använda dig av ett ord folk kan ta illa upp av? Det är inte så att din boll blir mindre god bara för att du använder dig av ett annat ord?

Klart den blir mindre god! Precis som julen förlorad 68% av sin julighet nu när de tog bort den där tokroliga pickaninny-dockan!!!! Gråter
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2013-03-02 20:11:07 följande:
    Så är det. Det är ren empati som driver negerbollsidkarna. De erbjuder sig villigt att bli störda på så vi andra kan komma undan med annat störande beteende.

Jahaaa. Så om du blir upprörd över att ett gäng drar runt och kallar kvinnor för "hora", så är det empati som driver dig, en vilja att offra dig att bli störd så att andra kan komma undan??
  • Dorian Ertymexx
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:20:37 följande:
    jag har fått fler blickar när jag säger chokladboll än när jag säger negerboll konstigt nog.
    varför vet jag inte.

"Djävla pk-kärring" tänker de!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2013-03-02 20:26:59 följande:
    Det är väldigt bra att drivas av empati har jag förstått. Såja, jag drivs av empati. Frågor på det?

Bra då. Du verkade så hånfull mot empati bara.
  • Dorian Ertymexx
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:29:09 följande:
    hehe ja kanske det. men så långt i från rätt

Neeej då, du säger ju inte "negerboll", som en fritänkande svensk!! :-P
  • Dorian Ertymexx
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:48:42 följande:
    D: et står för delicato

Så du kallar hellre bakelsen efter producenten av den, än efter att den det fulare namn på den folkgrupp som delvis delar färg med bakelsen? Så långsökt!! :-P
  • Dorian Ertymexx
    ManligMan6 skrev 2013-03-03 01:48:50 följande:

Är du på riktigt eller?????
    Vad har ett bakverk för anknytning till slavhandel att göra??????? 

Namnet. Hade du fler frågor?
Svar på tråden Negerboll..