Vad roligt att höra att ni har jobb fixat och allt! :) Låter som en spännande fas i livet för er! Hur länge kommer ni bo där? Är det tillfälligt eller för alltid?
Tycker alla som tar steget att flytta utomlands är modiga, själv är jag lite rädd och behöver nog mer erfarenhet innan jag funderar på saken :)
Hade gärna bott i Thailand under vintermånaderna, har verkligen fastnat för landet på många olika plan :) Tyvärr finns det nog ingen framtid för att bo där på heltid eftersom vi inte har så eftertraktade arbeten. Jag arbetar som sjuksköterska och min man som byggnadsarbetare, så inget speciellt med andra ord. Men hoppas på att kunna bo där under vintermånaderna i framtiden genom att arbeta och spara ihop.
Följer gärna din tråd här, ska bli intressant att höra hur det går för er :)
Om ni ska packa ner något så ta sådant som inte finns att skaffa där som ni inte kan vara utan. Jag brukar alltid sakna och sukta efter svenskt hemmakvällsgodis när jag är utomlands. Det verkar precis som att det varken finns latkris eller surt godis i vissa länder, så det skulle jag packa med myyycket! :)