Inlägg från: Pandamamma79 |Visa alla inlägg
  • Pandamamma79

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

dinfina85 skrev 2013-03-05 10:01:25 följande:
    Var inne på vändnningsförsök igår....

Berättade för barnmorskan att jag nästan var säker på att den vänt sig kvällen innan, och visst hade den gjort den.

Låg på sniskan med huvudet ner mot min högra ljumske och rumpan tvärs över, fick ett 45 min långt ultraljud med fin fina bilder på både fötter och händer.

Sen var det bara att åka hem.

Efter middagen igår var dock huvudet uppe under revbenen igen. Så nu får jag snällt vänta till hur den väljer att ligga nästa måndag då vi åter ska till BM.

Oj, oj, en rörlig en. Jag var hos bm i går. Hon kände att huvudet var fixerat dock ruckbart. Jag tror mig känna att huvudet ibland är på annat håll. Hon sa att det nog kan stämma. Vi får se med spänning om hon väljer att ligga kvar tillslut. Storasyster låg på sned om man säger med huvudet på min högra sida länge, benen låg på min vänstar sida vid ljumsken. Vi valde planerat för akut ks ville vi inte riskera.
    Om hon skulle ligga"fel" när det närmar sig så väljer vi snitt utan vändningsförsök. Jag fick inte en så bra erfarenhet av det sen förra gången (så olika för alla).
    Konstigt när jag tänker på det. Jag föda vaginalt...!!! 
  • Pandamamma79

Inte en bra kombination att vara förkyld 2 veckor, bihåleinflammation, muskelinflammation, öroninflammation, ont i ena skuldran, vara höggravid och ha en 2,5 åring hemma på heltid! Helt slut!
    Skönt när bebis kommer ut så kroppen kan få vila från tyngden!
    Idag är jag lite ledsen på hela situationen då jag skulle vilja vara mer aktiv för dotterns skull
    Sambon har ju varit hemma lite också...skönt att han kan det ibland!

• Pandamamma79

Har börjat känna förvärkar. Alltså inte sånna som innan man ska föda. Utan kanske en gång om dagen får jag som mild värk där man brukar ha mensvärk.
    Det är nog förvärkar eller?
    Har aldrig fått känna detta innan... 

• Pandamamma79

Var hos BM idag. Bebisen är längre ner än förra gången, näst intill helt fixerad
    Jag har en ny tid 25 och då sa hon. Men vi träffas kanske inte igen...what!
    Dock tycker jag att bebis gärna får vänta så jag inte behöver ställa in våffeldagen med mina vänner och deras barn ha, ha! Tänkte passa på att ha folk här innan bebis kommer.
    Fast varje steg känns det som att hon ska ploppa ut

• Pandamamma79

Tjorven 180: Tycker att jag haft sådana flytningar hela tiden. Luktar lite annorlunda än vanliga flytningar. Inte äckligt utan bara annorlunda. Vet dock inte vad det är för flytningar du har...

Idag har jag haft kraftiga sammandragningar också haft lite som mensvärk, inte väldigt smärtsamt bara känt av det.
    Har sedan 2 veckor haft ont i högra revbenen. Hon sparkar där mycket och det är klart att det blir ansträngt då.
    Sen har jag ett fruktansvärt tryck neråt. Det bränner till vid livmodertappen. Vad tror ni 18 dagar kvar...??

• Pandamamma79

Aha! Ja vi är så nyfikna så vi måste kolla
    Gjorde vi förra gången också. På extra UL och allt vecka 26 båda gångerna.
    Förra gången låg bebis lite på tvären, alltså ingen del på väg neråt alls. Måste säga att jag verkligen känner av fixeringen. Ibland när jag reser på mig känns det som att hela magen ska trilla av. Och så just detta med stickningar vid livmodertappen är så obehagligt. Som att hon ligger och biter mig .
    Så denna gången är pest jämfört med förra önskegraviditeten.

• Pandamamma79

Idag har jag ännu lite mörkare flytningar. Antar att det är vanligare mot slutet... Jag undrar ju hur den där slemproppen ser ut...
    Önskar att jag hade facit för dessa veckorna framför!
    Det var ju så bra med planerat snitt Slapp känna efter.

• Pandamamma79

Oj, oj, ja då var det dags för dig. Skönt!!

Det har bara kommit lite så inte hela tiden. Flytningarna brukar ju vara svagt beiga annars och nu har det bara blivit lite mörkare och tjockare...

• Pandamamma79

Tror att slemproppen kom nu på morgonen... Ringde och frågade...
    Har haft som mensvärk som kommer och går ganska ofta sen dess. Emellanåt känns det mest som att jag måste gå på toa.
    Värkarna gör alltså inte överväldigande ont utan lite mer än mensvärk.
    Någon som känner igen sig?

• Pandamamma79

Då är hon här. Vår fina fina lilla tjej kom till världen 23.34 den 26mars.
    Var öppen 4 cm ett bra tag, sen togs det hål på hinnorna. Det gick snabbt sen...hann inte med bedövning alls. Bara lustgas...tyckte inte att det hjälpte när det väl gällde.

• Pandamamma79

Grattis Psygodis!!!
    Då kom våra flickor på samma dag! Snabbt gick det för er också!

Eller hur, tröttheten är slående. Måste säga att vi inte är lika trötta denna gången.
    Det är ju så mycket nytt när det är första. Det släpper när amningen blir rutin.
    Jag har så fruktansvärt ont i mitt ena bröst så jag måste pumpa. Bara kläderna rör vid, aj, aj. Stor spricka på ena bröstvårtan! Läker den bara så kan allt flyta på som det ska.

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?