Inlägg från: Tjorven180 |Visa alla inlägg
  • Tjorven180

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Ja jag har inte det bekymret så för den delen spelar det inte så stor roll, vill mest bara få mysa med den som väntar där inne :) så du vet att du ska få en tjej :) jag har inte kollat men jag tror att det blir en tjej här oxå. Har en av var sen innan o den här graviditeten har varit liknande tjejens :)

• Tjorven180

Jag hade nog oxå kollat om de varit upp till mig men pappan ville absolut inte så då får de bli överraskning istället :)
    Förstår precis vad du menar både med att det känns som magen ska trilla av och att hon biter. Jag har oxå mycket hugg på tappen, har försökt "undersöka" mig själv för att se om jag kunde känna tappen men jag kommer inte in tillräckligt långt, bra det kanske :)
    Tror värken ökat lite till nu men ska försöka lägga mig o sova o samla på mig ork.

• Tjorven180

Uppdatering!!

Har fortfarande dessa "flytningar" som nu ändrat färg till det grönaktigare hållet. Klickar värkarna med ca 10 min mellanrum. Ringde förlossningen för att höra hur länge jag ska vänta då det tar nästan 90 min till förlossningen. Dom tyckte jag skulle åka in då även dom misstänkte att det är vatten jag sipprar. Så nu väntar jag på att sambon ska komma hem från jobbet så åker vi in o kollar om det är dags :)
    Fick plötsligt lite panik över vad jag ska packa med åt mig själv, vet ju inte alls hur länge man blir kvar. Misstänker att det får bli en vända på affären först o köpa på sig ett lager tidningar, dricka o frukt så man har nåt att fördriva tiden med.
    Hur går det för er andra??

• Tjorven180

Inte kommit in än är på väg nu har ca 15 min kvar innan vi e framme. Men värkarna är kraftigare nu iaf så förhoppningsvis dröjer de inte alltför länge.

• Tjorven180

Nää ingen bebis idag :( vi valde att åka hem igen värkarna stannade vid 10 min mellanrum men bara öppen 2,5-3 cm. Nu en natts sömn o samla nya krafter. Dom gjorde en svepning iaf så jag blöder lite nu kanske det hjälper till lite grann.

• Tjorven180

Ja efter att ha fått sova någorlunda inatt klockar jag igen men de e fortfarande 10 min mellan :( enda skillnaden är att det är mer drag i värkarna. Jag får passa på att vila idag nu så jag är redo när det väl drar igång ordentligt ;)

Hur går det för er andra??

• Tjorven180

Jag upplever värkarna som kraftiga menssmärtor. Det värker i ryggen o magen men sen får jag även ett stort tryck neråt när jag får en värk.

• Tjorven180

Det dom sa till mig igår var att om det är vatten så måste man åka in o kolla för dom måste kolla så bebisen har tillräckligt med vatten kvar plus att det är infektionsrisk med långvarig vattenavgång. Långvarig räknades om de var mer än 12 timmar så du kanske ska ringa in ändå??
    Men då är det iaf inte långt bort att det bör bebis snart :))
    Mina värkar kommer lite tätare nu plus att jag tror att lite av slemproppen precis släppte så undersökningarna igår kanske gjorde lite nytta :)
    Svärfar fyller 65 i morgon o vi har haft svårt att komma på en unik present men ett barnbarn kanske inte är så dumt :P är meningen vi ska ut o äta grekiskt ikväll så får se om vi "hinner" med det :)

• Tjorven180

Ja det är nog bra att ringa iaf för infektionsrisken om inte annat. Dom kanske vill sätta igång dig om du går för länge oxå!?

Ja tack detsamma hoppas på att nån av oss får bebis under helgen :))

• Tjorven180

Hur mörka flytningar har du?? Mina var ju beige/grön aktiga o jag trodde det var vatten för set var väldigt vattnigt men det var helt normalt. Min slempropp har inte släppt men jag ligger på förlossningen nu har precis fått Eda o är öppen 5 cm ( när dom kollade kl 13.00 ) så här blir det snart bebis :))

• Tjorven180

Det kanske är ett framstegstecken iaf pandamamma :)

Tack karro o grattis till dottern :)

Jag ligger fortfarande på förlossningen men vattnet har gått o är öppen 9 nu. Så snart får jag träffa min inneboende :)

• Tjorven180

18.17 föddes våran lilla prinsessa. 3460 g och 49 cm lång. Det räckte med två krystvärkar sen va hon ute. Måste säga att det var mkt enklare än jag kom ihåg :)) så det blev en jätte bra present till 65 årige farfar :))

• Tjorven180

Hoppas det är på gång för dig oxå psygodis!!

Första natten har gått jätte bra för oss, har fått en nöjd tjej :)

• Tjorven180

Misströsta inte!! Min första kom 41+6 andra kom 37+4 o trean kom nu 39+5

Stort grattis pandamamma!!

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?