Inlägg från: Psygodis |Visa alla inlägg
  • Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Nu har magen på bara några dagar sjunkt markant, mycket vätska kring anklarna och i fingrarna.
    Känner mig också helt 'slut' fast än inget ansträngande gjorts. Förmodligen för att jag sover så dåligt på nätterna.
    Sover inte så djupt längre och med det har mina drömmar börjat avta.
    Hur har ni andra haft det med drömmarna under graviditeten? :)  

• Psygodis

Idag är det 14 dagar kvar och jag känner inte av nått ännu. 
    Börjar bli smått otålig. Är otroligt orkeslös om kvällarna och helt energisk tidigt på morgonen.
    Kroppen känns tung och otymplig, tur att det bara är en tidsfråga tills det går över ;) 

• Psygodis

Uppdaterar, har 5 dagar kvar till BF.
    I förrgår lossnade lite utav slemproppen.
    (Som jag förövrigt trodde skulle vara en blodig historia, men det var helt trasparent).  
    Har haft onda förvärkar i tre dagar nu, det trycker neråt och nätterna är sömnlösa och svettiga.
    Bebisen lever rövare värre än nått där inne just nu.

Var hos bm igår, förhoppningsvis för sista gången. Bebis har nu fixerat sig.
    Bm själv trodde att det var dags nu vilken dag som helst. Eventuellt innan BF. 
    Vi får se, jag väntar :) 

• Psygodis

Uppdaterar

Inatt så började vattenavgången. Det sipprar och har gjort det hela morgonen.
    Helt klart vatten som kommer, luktar lite instängt på sin höjd. Trodde faktiskt att jag hade kissat ned mig inatt.
    Men när det kom mer vatten sipprande när jag var uppe och gick nu på morgonen så förstod jag.'

Har inga värkar i samband, så har inte ens engegerat mig i att ringa förlossningen.
    Tänkte ta på mig en tjockare binda och gå ut i det vackra vårvädret och äta glass i hopp om att det ska starta snart ;) 

Har haft förvärkar sedan tisdags. Men inte just nu. 

• Psygodis

Kanske ska ringa upp till förlossningen idag ändå.
    Det är väl mest det att jag vet att man får åka hem igen eftersom det inte är några värkar i samband.
    Men visste inte att det kunde vara mindre bra att det är en långdragen vattenavgång. Tänkte att det fylls ju på hela tiden ändå ;)
    Nä, ska ta mig i kragen och ringa.

Det hade väl vart en underbar födelsedagspresent ;)
    Hoppas ni hinner med en god middag ikväll, det tror jag att ni ska hinna med. 
    Ha en trevlig helg och lycka till nu :) 

• Psygodis

Åh! Grattis Tjorven och Karro. Härligt att höra att det kommer bebisar :) 

Uppdaterar här, haft oregelbundna värkar hela natten och knappt sovit. Igår så ändrade värkarna i karakträr. Pratat med förlossningen senast nu för en kvart sen eftersom det börja komma rosafärgat, vatten eller vattniga flytningar. Det vet jag fortfarande inte.
    Men skulle återkomma till dem om två timmar igen. 

Vill också ha min lilla nu :) 

• Psygodis

Tiden rinner iväg här, 
    i tisdags 26/3 som beräknat kom våran dotter kl 17.24. 50 cm och vägde 3608g.
    Vi åkte in kl 11.30, 14.30 gick vattnet och sen kom hon. 
    Vi kom hem igår ifrån bb. Var på återbesök idag hos barnläkaren för uppföljning då våran skrutta har fått en infektion i ögat. Men nu är allt bra och hon har redan vänt i vikten och börjat gå upp.
    Att bli förälder är underbart men OJ vad trött jag är.  

• Psygodis

Ja grattis till dig också Pandamamma ! :) 

Hoppas att allt har gått bra för alla, någon kvar som fortfarande väntar? (dålig koll) 

Trevlig påsk på er!

• Psygodis

Mammatillfelix, då kommer din snart också :) Härligt!
    Hoppas att allt går bra för dig också. 

• Psygodis

Hej på er älskade mammor o barn!
    Ett år har gått sen sist! Hur mår ni?
    Fler på g?

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?