Inlägg från: 35åringen |Visa alla inlägg
  • 35åringen

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hej på er!

Jag hakar på här jag med . Vi väntar också en sladdis. Jag har en dotter på 8 (fyller 9 i maj) som nu ska bli storasyster. Med största sannolikhet är det en liten pojke vi väntar denna gång (det är min killes första barn). Graviditeten har varit superlätt (hade det lätt med förra graviditeten också), men vi hade en blödning i vecka 28 ungefär. Det var ingen fara med bebben och blödningen berodde troligtvis på sköra slemhinnor.

Vårt beräknade förlossningsdatum är 28/3, men eftersom jag gick över tiden en vecka i min förra graviditet tror jag att det kan bli lite över tiden även denna gång. Bebben ligger med huvudet nedåt, men fortfarande rörlig. Jag hoppas att allt går bra och den fixerar sig. Jag är väldigt spruträdd och hoppas att jag klarar mig med lustgas denna gång också, men jag peppar mig även för att inte utesluta andra alternativ. Mao, jag kommer nog att bestämma mig där och då.

Jag har ett stillasittande jobb och planerar att jobba till den 22/3, men har börjat räkna ned nu!

• 35åringen

Hej igen,

Jag har 15 dagar kvar idag. De senaste dagarna har jag varit illamående och känt mig lite "konstig", men annars har jag inga känningar alls så det kan lika gärna vara en släng av någon av alla influensor som går nu. Jag gick över tiden med min dotter så jag är inte förvånad om det blir likadant igen. Jag har inga förvärkar och bebben var inte fixerad när vi var hos bm sist...

På ett sätt börjar jag lessna på att vara stor och otymplig, men samtidigt är jag relativt rörlig än. Lyckas fortfarande promenera med hunden och hjälpa dottern i stallet då och då, så jag ska inte klaga.

Till helgen ska vi fixa bebisrummet och allt övrigt är inköpt och klart.

• 35åringen

Hej, hej, här händer heller inget. Det är 6 dagar kvar till BF, men jag gick ju över med mitt tidigare barn så jag räknar kallt med att göra det igen. Längtar tills det sätter igång och hoppas att det inte dröjer allt för länge. Igår var jag hos BM och bebben är fortfarande rörlig. Bara att vänta!

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?