Inlägg från: Pandamamma79 |Visa alla inlägg
  • Pandamamma79

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hej. Jag har bf 8 april. Ca 4 veckor kvar eller 5 kanske .
    Har en 2 årig flicka som ska få en lillasyster.
    Det jag funderar mest på är ifall det blir planerat snitt denna gången också. Vår första låg i säte och hon kom 10 dagar innan.

• Pandamamma79

Jag är faktiskt inte det minsta orolig! Det är nog mer att jag är nyfiken. Denna bebisen rör sig otroligt mycket, känns som flera varv ibland . Dottern låg ju med huvudet på min högra sida i 2 mån, kände huvudet tydligt. Denna är överallt...hon känns mycket tydligare och ibland känns det som att hon trycker på livmodertappen. Ett otroligt tryck neråt ibland också. Förra gången kändes inget sådant... Vet inte bättre men det känns som att hon vill ut.
    Som sagt är inte ett dugg orolig över eventuell vaginal förlossning. Tar det som det kommer. Dock var snittet som en dans på rosor och hon får gärna komma den vägen också.
    Ska till bm på måndag och kolla hur hon ligger. Spännande.
    Dottern är hemma med mig. Vi har precis flyttat och inte fått ny förskoleplats till henne. Det är kämpigt ibland. Hon är livlig och jag är trött i kroppen...trött över lag, också förkyld just nu. Är ute och går ibland...JOBBIGT!!!

• Pandamamma79

Wow!! Ute och gå så länge. Det var friskt jobbat
    Jag kan knappt gå runt huset
    Kämpade mig till affären 15 min härifrån i början av veckan. Hade en sovandes dotter i vagnen med mig. Jag var helt slut sen...fast vad gör man när man har en 2-åring hemma...bara till att leka vidare efter hon vaknat! Pust och stön

• Pandamamma79

Jag har tänkt epidural och lustgas. Frågat mina kompisar och de flesta gjorde så.
    Innan har jag tänk, det ska ju göra ont så då får man ta det...fast det är ju dumt när det finns smärtlindring
    (Har en dotter, men hon kom med planerat snitt)

• Pandamamma79

Äh, det där med viktuppgång! Ja, konstigt uttalande av din BM. Denna gången har jag bara gått upp 11 kg, så sent in i graviditeten. Förra gången gick jag upp 20 kg. Dock kan det ju komma helt plötsligt när man börjar samla vatten. Så det där med vikt är ingen stor grej egentligen.
    Ringarna drog jag av redan innan vecka 20, de irriterade. Såg i spegeln igår att benen börjar bli utan konturer ...alltså de börjar samla vatten. Man får som runda stockben liksom

• Pandamamma79

Psygodis: oj ja det var något jag aldrig hört om förut. Att ni inte fått komma och kolla könet innan...eller det kanske ni inte velat eller fått?
    Jag hoppas verkligen på det bästa för er. Ni är ju beredda men...allt vad det ändå innebär att bli förälder!

MammatillFelix: jag har också den där känslan av tryck neråt. Hade inte det förra gången då dottern låg i säte. Känns som att det sticker på livmodertappen ibland. Jag hade foglossning förra gången också men kände inte så ändå. Ska till bm på måndag. Vi får jämföra vad de säger om det.

• Pandamamma79

MammatillFelix: bebis ligger med huvudet fixerat. Därför känner jag denna stickande känsla på livmodertappen. Därför känner jag inte igen känslan. Dottern var ju aldrig i närheten av den förra gången eftersom hon låg på sidan med benen och inte neråt i säte. Om du förstår vad jag menar.

• Pandamamma79

Tjorven180: jag känner också så. När vi var ute och gick kändes det som att hon försökte trycka sig ut

• Pandamamma79

Lovelyheart: Just det man glömmer av lite att det inte blir så mycket sömn på ett tag efter bebis kommer. Det är vad jag kallar trötthet!

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?