Inlägg från: Tjorven180 |Visa alla inlägg
  • Tjorven180

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hoppar in här jag med =))

BF 26/3 med en lite sladdis. Blir mitt tredje barn. Har sedan innan en dotter på 10½ år och en son som blir 9 år 31/3

Har inte kollat vad det blir men jag själv och alla i omgivningen gissar på en tjej, bara pappan som ska vara tvärtemot jämt o gissar på en pojke =)) 

Felicia 20020818 Felix 20040331 BF 20130326
  • Tjorven180

Dinfina: nu när du oxå får en liten sladdis anses du som förstföderska då?? Jag har fattat det som att om det gått 7 år gör man det, ändå blev min BM jätte förvånad när pyret var fixerat o låg sååå långt ner som den gör förra veckan när jag var på koll o då alltså hade gått exakt 35 veckor.
    Min son är livrädd för att behöva dela sin födelsedag så jag kan gärna gå två veckor för lite (som med sonen) eller två veckor över (som med dottern) så han får lite mer utrymme för sin födelsedag. Men det är ju omöjligt att påverka :))

• Tjorven180

Mammatillfelix: jag gick 2 veckor över med första o var helt inställd på att gå över även med andra. Hade inga känningar alls då men två veckor innan BF gick vattnet o efter ca 1 timme kom värkarna. Så bara för att första kom "försent" behöver inte andra göra det :) Hoppas verkligen du slipper gå över om du redan nu har så ont!!

• Tjorven180

Usch idag är jag så trött så jag inte ens orkar ligga på soffan o kolla på tv. Sen igår har jag haft en annorlunda känsla i kroppen. Varje rörelse bebis gör så känner jag det i underlivet. Den ligger fixerad och långt ner kanske e därför men har inte känt så här mycket innan. Kanske börjar hända grejer nu??? Jag har dessutom svällt rejält i kroppen. Upp 4 kilo på bara några dagar, men med tanke på att jag inte gått upp mer än ca 2 kilo innan så är väl inte de ngn katastrof.

• Tjorven180

Beräknad till den 26/3 men som det känns nu kommer jag inte gå så länge. Jag är lite orolig över att bebis inte rör sig lika mycket som tidigare, kanske bara har mindre plats att röra sig på men det känns ändå oroligt :( den rör sig ju men det har gått från 100-30 kanske (om man ska skriva i skala) på bara nån dag, försöka få lite sömn nu så kanske de känns bättre i morgon för idag har jag inte gått att känna igen.

• Tjorven180

Idag har jag trotsat kroppen o städat några timmar, Såå trött på att ligga på soffan!! Får väl se vad kroppen säger sen men just nu är jag mest glad över att städningen är avklarad för den här veckan. Egentligen var det inte ens nödvändigt men jag var bara tvungen att göra nånting. Som sonen sa i morse när han vaknade "det känns som tiden går jätte fort men dagarna sakta" han räknar ner till sin födelsedag den 31 men jag hoppas vi hinner med ett syskon innan dess :))

• Tjorven180

Här händer ingenting just nu :/ hade fruktansvärt med smärtsamma sammandragningar o förvärkar mellan fred kväll o till tisdag men sedan tisdag kl 5 har jag inte känt av nånting förutom att det trycker på neråt när bebis rör sig. Visserligen 12 dagar kvar o så länge jag slipper ha ont så är det helt lugnt för mig att tom gå över men när man har så ont så man inte kan ligga, sitta eller gå då vill man att det ska va över på en gång.
    Jag mår rätt bra nu både i kropp o humör o det känns bra, sover dåligt o vaknar tidigt men det är väl bara kroppen som ställer om sig inför vak nätterna :) Jag hoppas på att min nyvunna energi är ett tecken på att det snart är dags i alla fall för bebis är sååå efterlängtad nu.
    Hur har ni andra det??

• Tjorven180

Här är det fortfarande lugnt, känner ingenting mer än ofarliga sammandragningar. Passar på att ha en städdag idag medan orken finns för energin jag hade förra veckan försvann lika fort som den kom. 5 dagar kvar till BF nu men börjar ställa in mig på att gå över, märkligt för några veckor sedan var jag helt säker på att inte gå tiden ut.
    Tycker ändå dagarna går rätt fort så det gör inte så himla mycket.
    Vad gör ni för att fördriva tiden på dagarna??

• Tjorven180

Måste bara fråga er andra som börjar närma er BF. Efter min städning idag så fick jag mer sammandragningar än jag haft tidigare, dom gör fortfarande inte ont men känns på ett helt annat sätt. Dessutom har jag fått konstiga flytningar (förlåt för detaljerna) dom är liksom vattniga och beigaktiga. Kan det vara fostervatten som sipprar?? Har fått bytt skydd flera gånger o jag känner ju när det kommer ut, känns som jag kissar på mig lite nästan.
    Haha man trodde kanske man hade koll när det var tredje barnet men icke...
    Nån som känner igen detta??

• Tjorven180

Ja jag vet inte det kanske bara är flytningar, med annorlunda karaktär mot innan :P
    Mina sammandragningar fortsätter o värken likaså men Inge värre.
    Tryck neråt har jag oxå haft ett tag nu, vi får hoppas att det snart drar igång ordentligt :))

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?