• Anonym (hjälp)

Knölig i slidöppningen :(

Upptäckte igår att min slidingång ser konstig ut. Kan inte komma ihåg att den har sett ut så innan.. Det är helt knöligt och ser nästan ut som ett köttigt anus :( Vågar knappt känna efter för det känns så skumt där nere. Jag har inte varit gravid nångång. Har fast partner sen flera år så det kan väl inte vara någon könssjukdom.. Det känns inget utan syns bara när man kollar och känner efter. Har för mig att det brukar vara ganska slätt vid ingången och jag borde ha reagerat tidigare om jag såg ut såhär innan. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Knölig i slidöppningen :(
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-23 14:12:26 följande:

Om nu livmodern är på väg ut är det inte akut då? Jag skulle inte kunna vänta, i alla fall skulle jag ringa sjukvården och berätta att jag tror jag drabbats av framfall och hur man ska agera då? Bara vila eller komma in direkt? Avvakta en gyntid?
    Om det är framfall så tror jag att det är slidväggarna, inte livmodern. Tror inte att det är så akut så att det måste kollas upp på en gång... Har iaf inte läst om någon än så länge som åkt in akut för det.
  • silhuett
    Anonym (hjälp) skrev 2013-02-23 13:10:15 följande:
    Nej det tror jag inte. Det är ju precis i slidöppningen, bar jag särar lite på blygdläpparna så syns det. Har aldrig haft såhär innan så något konstigt är det..
    Hm, okej. Tycker ju själv att ett underliv ser lite groteskt ut när man särar på blygdläpparna, mycket skumma hudveck, flikar och knottror som syns. Det brukar i alla fall inte se ut som ett slätt hål rakt in, på mig. Jag undviker att kolla mig själv i underlivet
  • Anonym (hjälp)
    silhuett skrev 2013-02-23 16:02:46 följande:
    Hm, okej. Tycker ju själv att ett underliv ser lite groteskt ut när man särar på blygdläpparna, mycket skumma hudveck, flikar och knottror som syns. Det brukar i alla fall inte se ut som ett slätt hål rakt in, på mig. Jag undviker att kolla mig själv i underlivet
    Haha jag brukar oxå undvika det och stoppar gärna inte in mina egna fingrar där heller så jag kanske inte har upptäckt förrän nu hur groteskt det ser ut där nere. Men har för mig att jag har kollat för inte så längesen och då var det inte så köttigt.. Men kanske har med att göra att kroppen fortfarande förändras? Känns så märkligt om jag helt plötsligt skulle få framfall eller nåt annat.. Men är ändå orolig och ska kolla upp det! Om min kille kunde kolla efter så kan han ju säga om det alltid sett ut så eller inte. Han förstår inte riktigt hur jag menar över telefon..
  • silhuett
    Anonym (hjälp) skrev 2013-02-23 16:17:15 följande:
    Haha jag brukar oxå undvika det och stoppar gärna inte in mina egna fingrar där heller så jag kanske inte har upptäckt förrän nu hur groteskt det ser ut där nere. Men har för mig att jag har kollat för inte så längesen och då var det inte så köttigt.. Men kanske har med att göra att kroppen fortfarande förändras? Känns så märkligt om jag helt plötsligt skulle få framfall eller nåt annat.. Men är ändå orolig och ska kolla upp det! Om min kille kunde kolla efter så kan han ju säga om det alltid sett ut så eller inte. Han förstår inte riktigt hur jag menar över telefon..
    Hur gammal är du? Har du börjat med något slags hormonellt p-medel nyligen. Kan tänka mig att det skulle kunna påverka, men det är bara min egen teori.

Ja fråga killen, han om någon borde ju ha koll Flört
  • Anonym (hjälp)
    silhuett skrev 2013-02-23 16:25:51 följande:
    Hur gammal är du? Har du börjat med något slags hormonellt p-medel nyligen. Kan tänka mig att det skulle kunna påverka, men det är bara min egen teori.

Ja fråga killen, han om någon borde ju ha koll Flört
    Jag är 26. Jag slutade med p-piller för ca 3 mån sen efter att ha använt dom i 10 år.
    Ja synd bara att det är minst en vecka tills vi ska ses. Får hoppas att jag får gyn tid innan dess. 
  • annonymius

jag är 14 år och har också en sån där knöl på slidväggen mot magen, den sitter alldeles innan för hålet så att säga. den är flikig och knölig och ungifär lika stor som en vindruva, och eftersom så många tjejer som skriver här också har den tror jag inte att de är något farligt,Glad

• Shelsie

HAllå! jag har precis fått samma problem! vad var de för något? jag hade sex när jag va torr sen vart de så. är desutom gravid! har jag framfall?

• Anonym (orolig också)

Bumpar den här tråden då jag undrar över samma och är orolig.
    Alltid sett normal ut där nere och känts bra i slidan, den känns förändrad..som TS beskriver i utseende någon knöligt vid slidöppningen och slidan känns "köttig" vågar inte känna efter längre då jag får ångest. Har inbokad tid för gyn men undrar om någon vet vad kan va som har samma som mig och föregående i tråden. 

• Barmej

Jag har nu råkat ut för exakt det här! Gick du till gyn? Fick du höra vad det var?

• Anonym (Rädd tjej)

Exakt samma har nu hänt mig! Verkligen exakt. Gick du på undersökning? Vet du vad som hänt? Tack

• Anonym (H)
    Anonym (Rädd tjej) skrev 2017-05-08 20:58:49 följande:

Exakt samma har nu hänt mig! Verkligen exakt. Gick du på undersökning? Vet du vad som hänt? Tack

Vet ju inte om det är exakt samma, men jag har en knöl vid slidöppningen som är slät och vit/rosa i färgen. Som en större ärta. Går regelbundet på kontroller på kvinnokliniken på KS och läkaren där säger "helt ofarliga polyper".
  • Shelsie

Det visade sig vara ofarligt. Antagligen bara svullnad pga graviditet. :) min dotter är nu snart 2 år

Svar på tråden Knölig i slidöppningen :(