CarolineL skrev 2013-02-21 19:34:59 följande:
Hänger gärna med i denna tråd... Min son är strax över tre veckor och vi hade det väldigt kämpigt med storebror, ersättning, magknip och sömn. Därför gjorde vi allt för att få amning att fungera nu men mjölken sinade och nu är vi på "helspänn" vill inte gärna genomgå samma första år som med storebror

Vi har haft ett dygn då lillebror bara blivit buren, det har verkligen inte gått att lägga ifrån sig honom. Även i famnen har det knorrats en hel del, mycket gaser och knorr i magen. Vi kör BabySemp och Minifom, det har fungerat fint tills idag och på direkten blir jag "nojjig" och rädd att vi skall hamna i en ond cykel. Era små knorrar väl och är missnöjda emellanåt också? Hur länge sover era i sträck som längst? Sonen sover 2,5-3 h som längst men jag hade inte tackat nej till någon timme till under natten.
Här knorras det konstant, även när hon sover. Skriker till i sömnen också. Benen växlar mellan att dras ihop mot magen eller utsträckta. Sedan igår har hon varit i stort sett missnöjd hela tiden. Ibland funkar det inte ens att bära henne, väldigt frustrerande och jobbigt att inte kunna trösta eller lugna henne Älskar ju min lilla plupp och det gör ont att se henne så. Som längst sover hon 5 timmar och det brukar ofta vara på morgonkvisten (efter en vaken natt).
Jag har en son på snart 10 år som också hade problem med magen då även han var tvungen att äta ersättning så jag bävade också nu när lillan måste äta ersättning och tyvärr har hon nog större problem än sonen, eller så har jag bara glömt hur jobbigt det var. Men jag minns ej att han knorrade så som hon gör.