Inlägg från: The Doctor |Visa alla inlägg
  • The Doctor

Jag har blivit pälsdjursallergiker! :-( Ge mig tips på djur!

Regnig måndag skrev 2013-02-21 12:55:22 följande:
    Om du blivit så allergisk att du måste göra dig av med befintliga djur är det riktigt korkat att ens fundera på att skaffa nya.
    Allergenet från djuren du gör dig av med kommer att ta åratal innan de försvinner från din bostad, delvis gör de aldrig det så om du skaffar nya kan du spä på det som redan finns och du vet då inte vad du reagerar på (eller egentligen vem).

Risken är ganska stor att du får göra dig av med dem också och under de premisserna är det riktigt elakt att skaffa djur, det blir i stil med slit-och-släng..
    Jag påstår inte att du betraktar dem så men i praktikjen är det stor risk att det blir så.

Är man så allergisk att enda alternativet är att göra sig av samt en fullständig sanering anser inte jag att något pälsdjur är ett alternativ, definitivt inte gnagare. Jag rekommenderar inte heller fågel eftersom även de är starkt allergiframkallande.

Återstår alltså reptiler, fiskar och kräldjur.
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • The Doctor
    PrikkenSin skrev 2013-02-21 16:35:31 följande:
    Man tvättar inte bort det, det är ett medel som du "lägger in i hundens päls". Jh sitter inte här och gissar, uppfödd i kennel och jobbat på djurgrosist. Så vi har medlet inne på lagret där vi har bett våra allergiska vänner att testa det genom att ta med våra hundar hem till dom.
    Men herregud, folk väljer alltså att smeta in massa gifter i sina "älsklingar" istället för att välja nya hem åt dem? Själviskt om något.
  • The Doctor
    Regnig måndag skrev 2013-02-21 17:17:41 följande:
    Nu tycker jag att du är lite vrång.
    Tron kan försätta berg och kan man dessutom tjäna sig en rejäl hacka på att lura brallorna av folk så är väl allt vunnet?

Troligen funkar det mycket bättre utan det där undermedlet eftersom det är själva badet tar som bort en massa allergen och kan vara det som gör att den måttligt allergiske klarar av djuren, speciellt ett kortare besök av grossistens hund.
    Ah, det har du ju så klart rätt i! Konsumtion framför allt!
  • The Doctor
    Lilia skrev 2013-03-27 02:26:22 följande:
    Du kan vaccinera bort allergi. Men det är dyrt och bara 40 % chans att det lyckas!
    Vart får du de siffrorna ifrån?
Svar på tråden Jag har blivit pälsdjursallergiker! :-( Ge mig tips på djur!