Kämpig start
Jag är absolut inget amnings-proffs. Men vill ändå bara skriva några rader. Vår son föddes för 4 månader sedan. Jag hade inte exakt samma problem som du, men problem hade vi också Ja, jösses, jag tänkte precis som du att bara man VILL amma så löser det sig. Var oförberedd på att det kunde strula. Men så här i efterhand, när jag har pratat med många om det, så förstår jag att det verkar vara väldigt vanligt att det är NÅGOT som är problem. För mig var bekymmren att han hade så svårt att få ordentligt tag, vi kunde hålla på och kämpa i upp till 20 min i början.. Och han blev bara argare och mer frustrerad. Dessutom gick han upp dåligt i vikt, så det var inte roligt.. Jag kände mig inte direkt som en duglig mamma kan jag säga
Men med en stöttande och tålmodig pappa som "coach" blev både jag och vår son allt bättre. Tid och tålamod och lugn fick jag utrusta mig med. Sen så hade jag också problem att det gjorde väldigt ont. I perioder så skrek jag nästan högt. Hade inga synliga sår, men det måste ju ha hängt ihop med hans tag om bröstet. Ja ja, i alla fall så blev det bättre och bättre till slut, men ska jag vara ärlig så var det inte förens han var nästan 8 veckor som jag tyckte att det kändes riktigt bra
Vill inte skrämma upp dig, utan säger bara att det kan ta lite tid. Stort lycka till och grattis till eran bebis!! Och du, fungerar det inte med amning så är det ingen katastrof heller..