Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Ettåring vägrar amma efter magsjuka

Amningsstrejk är rätt vanligt vid sjukdomar. Barn slutar oftast inte amma tvärt, utan över tid! Jag överlevde en amningsstrejk när min son var runt året och han fortsatte amma tills han var knappt två och jag var gravid.
    Googla amningsstrejk så får du upp bra information!

Jag kunde amma min son medan han sov, för att inte få mjölkstockning. Efter två dagar ammade han som vanligt. Lycka till!

• k girl

Som om man inte äter middag tillsammans ändå? Och respekt för barnets integritet, va? Hur skulle man inte respektera barnets integritet? Det är skillnad på ett barnstyrt amningsavslut och en amningsstrejk, de borde inte blandas ihop och det märks att du inte är speciellt påläst. Slutar du erbjuda ditt barn mat om det matstrejkar också? Eller är det här bara provocerande för att det handlar om amning av ett icke-spädbarn?

• k girl

Barn som bröststrejkar är missnöjda och ledsna och tydligt kluvna.

• k girl
    Mylla skrev 2013-03-30 18:42:52 följande:

Jag tror den lilla flickan associerar till magsjukan. Associerat illamående är inte så ovanligt. Själv mår jag lite illa när jag går in på ett ställe där jag jobbade när jag var gravid och mådde illa, fortfarande, barnet är snart 8 år.

Det verkar ganska taskigt att hålla på att tvinga på henne om det är så. Du kanske kan hålla mjölken igång om hon skulle ändra sig snart?

Sen att ta saken personligt känns ganska fånigt. Hon kan ju inte rå för om hon känner sig illamående eller bara inte känner för att amma mer.  

Fast det är vanligt att ett barn amningsstrejkar vid sjukdom! Dessutom är det rätt svårt att tvinga ett barn att amma. 
Svar på tråden Ettåring vägrar amma efter magsjuka