Inlägg från: Antilopen |Visa alla inlägg
  • Antilopen

Ettåring vägrar amma efter magsjuka

Förstår dina känslor! Jag har själv en 16-månaders som jag inte vill sluta amma än. Jag jobbade hela förra helgen och blev då orolig att vi hade slutat amma (men som tur var mindes han brösten sen när vi väl träffades). Det enda du kan göra är väl att fortsätta erbjuda bröstet flera gånger om dagen och se om hon vill ha, annars får du försöka glädjas över att det trots allt blev ett enkelt avslut och att du slapp avvänja henne mot hennes vilja. Om ni har slutat amma helt, så får du självklart sörja det, det är en helt okej känsla! Men kom ihåg att du är lika viktig för din dotter oavsett om ni ammar eller ej

• Antilopen
    Snällspiken skrev 2013-03-14 22:54:28 följande:
    Du känner dig alltså "ledsen och ratad" för att ditt femtonmånadersbarn inte längre vill amma??

Vad är det för konstigt med det? Jag misstänker att du inte själv haft någon lyckad amning av ett lite äldre barn, eftersom du inte verkar förstå hur känslosamt det kan vara när barnet inte vill?
  • Antilopen
    Sar skrev 2013-03-30 10:17:03 följande:
    Men vid 15 månader föder sig ju barnet utmärkt på "vanlig" mat. I fallet med din prematur (mina två första var prematurer) så var ju ersättningen hans enda näring. Så är inte fallet här.

Jaså, det vet du? När min var 15-månader åt han inga stora mängder mat, amningen var viktig för mig. Så sluta kasta ur dig "sanningar" om att alla 15-månaders föder sig utmärkt på vanlig mat.
Svar på tråden Ettåring vägrar amma efter magsjuka