Inlägg från: Pandamamma79 |Visa alla inlägg
  • Pandamamma79

Snart hemma med två barn.

Hej. Undrar vad ni föräldrar gör när ni är hemma på heltid med era barn under följande förhållande? Eller om någon har tips. Jag har en flicka på 2 år som ska vara hemma till efter sommaren. Får förskoleplats i augusti. Själv är jag gravid och det är dags om några veckor. Jag skulle kunna göra hur mycket roligt som helst med min dotter om det inte var för foglossning, tyngden som gör att benen värker, sammandragningar som känns obehagliga, ork som jag har lite av. Sen när bebisen kommer så vill inte jag hänga på öppna förskolan de första månaderna, för mycket baciller...

• Svar på tråden Snart hemma med två barn.
  • Pandamamma79

Tack för era tips.

Det är sant att snart är våren här och då kommer det att kännas mer lättsamt att komma ut.
    Sen har jag så svårt att röra mig nu så att jag har svårt att se att det kommer förändras sen. Dock försvinner ju detta efter bebis kommit ut.

Ja, sjal är jag nyfiken på. Vi har en babybjörn fast den får jag så ont av...kan inte bära så mycket för jag har problem med axlar och nacke. En sjal ska ju vara mer hälsosam för ryggen. Det ska jag prova.

Vår dotter är en rymmare som gör att det blir svårt att röra sig alldeles för fritt. Fast det är klart...har jag lillan i sjal så blir det nog lättare att springa efter  

• Pandamamma79

Oj kryckor...det slipper jag i alla fall! Mellan varven så kollar vi en del på film, mycket disney på youtube. Jag försöker så smått att pyssla lite med henne hemma. Hon vill inte göra något själv vilket hon inte behöver för att jag tycker det är roligt att sitta med pärlor etc. Dock kan det ju vara skönt ifall hon faktiskt lär sig att sitta lite för sig själv och pyssla. Det går mer och mer. Ska kolla upp den där Manduca.

Upptäckte senast igår att hon tycker att det är roligt att duscha. Vi har inget badkar dit vi flyttat. ...
    Trolldeg var längesedan jag gjorde...det ska jag prova

Jag hoppas verkligen att jag kan hitta en bärsjal/bärsele som passar min onda kropp.

Absolut mycket lekparker till våren. Hade gärna gjort det nu men kroppen säger ifrån. Måste ju springa efter henne konstant.

Ska kolla upp vad kyrkan gör också. Sångstunder är ju guld värda!!

Åh, att ha släktingar nära skulle jag vilja ha! Våra bor ca 2 timmar härifrån.  Lucky you!!
    Har mycket vänner med barn. De flesta kommer nog komma hit då och då. Fast många har börjat jobba, andra har minibebisar och vill inte gå ut än , andra har barn på förskola hela dagarna. Vi har flyttat en bit utanför stan så...ja, det blir som det blir, vi är inte lika tillgängliga längre.

Tack igen för fler tips. 

Svar på tråden Snart hemma med två barn.