• Krusenberg

Varnar läsare för eventuella äckligheter... ;)

Nu har jag varit på två behandlingar och ska dit på måndag och eventuellt på fredag.

Jag har en obalans med sköldkörteln + mycket sekret samlat som behöver komma ut. Det är detta jag har känt vid ÄL och mens men inte riktigt förstått. Har känt mig svullen och uppblåst och man kan jämför det med en flaskhals, det samlas och har svårt för att komma ut vilken gör att det svullnar eftersom det kommer inte kommer ut.

Min mens har den senaste tiden bestått av 2-3 dagars bruna flytningar, 2-3 dagar med mensblödning samt avslut med bruna flytningar 1-2 dagar. De senaste två menserna har jag vaknat med fruktansvärd kramp dagen innan mensstart.

Vid ÄL har jag fått molvärk och rikligt med flytningar.

Nu har jag ÄL denna helg, efter första behandlingen kom det ut skräp ungefär som en kraftigt smutsig flytning. Dock inget blod. Idag har jag molvärk men inget skräp än så länge.

Ska bli spännande att se hur mensen blir denna gång.

Han avrådde oss från att försöka under de tre kommande cyklerna. Detta för att min kropp inte är i balans och det brukar ta 3 mensar innan man är balanserad.

Trodde aldrig att jag skulle bli lycklig över en äcklig brun flytning!

• Krusenberg
    dec2010 skrev 2013-02-23 14:02:21 följande:
    Och jag trodde aldrig jag skulle säga grattis och härligt som svar ang flytningar som är äckliga ;)

Haha! Tack!
  • Krusenberg

Mensen är beräknad imorgon.

Ingen mens ännu, ingen kramp imorse, minimalt med brunrosa flytningar.

Allt känns kanon än så länge. Väntar med spänning på mensen!

Tänk att man kan vara lycklig för det lilla!

• Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-18 13:59:17 följande:
    haha så sant! nu har det ju gått några dagar, något nytt??

Mensen var som vanligt, dock några dagar kortare med "förmens".

Har ÄL nu och flytningarna är kraftiga, mer än innan.
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-18 16:57:20 följande:
    intressant att höra, ja det är väl olika för alla förstås. massage är väl aldrig fel iofs. jag har testat akupunktur som skulle vara så himla bra, men det funkade inte på mig det heller. ändå trodde jag stenhårt på det. nu har jag bara testat 1 försök med det så kanske funkar det nästa gång. men när man är så här usatt som vi ofrivilligt barnlösa är så är man rätt utsatt och lätt "offer" för alternativa metoder. ALLT för att det ska  funka!! 

håller tummarna för er i nästa ivf!! 

Ja man försöker ju hitta alternativa sätt hela tiden. Jag kan inte säga om det fungerar förrens i slutet av maj, början av juni.

Håller dock tummarna att det ska fungera!
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-03-24 23:11:57 följande:
    precis, här gäller det att testa allt. och då menar jag allt! tänker du även på vad du stoppar i dig/diet eller annat eller lever du f ö precis som "vanligt"?

Jag lever som vanligt.

Tränar 2-3 dagar i veckan samt äter hyffsat hälsosamt.

Enda tillskottet är folsyretabletter.
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-04-02 09:25:31 följande:
    låter sunt. förr eller senare måste det ju bara gå!

Ja jag hoppas det!
  • Krusenberg

Nu har jag varit på en (förhoppningsvis) sista behandling. Skulle egentligen varit där efter första mensen men jag var iväg på semester så jag var där nu efter andra mensen.

Allt var bra och inget av ställena han masserade/"provocerade" gjorde ont! :)

Den senaste mensen var helt normal. Ingen kramp dagen innan. Lite bruna flytningar dagen innan, riklig mens den dagen sen bruna flytningar igen. Fick byta binda väldigt ofta den dagen det kom rikligt. I vanliga fall kan jag ha tunt trosskydd och byta hälften av gångerna. Kan inte ha tampong efter att jag tog p-spruta, alla mina slemhinnor blev snustorra.

Så nu får jag vänta en till mens innan vi testar. Hoppas behandlingen har gjort att min kropp fungerar.

• Krusenberg

Tre behandlingar; mån, fre och mån igen.

Sen en till efter första mensen. Dock kunde jag inte så jag fick ta det efter andra mensen.

Nu ska jag inte tillbaka om jag inte har fortsatta problem.

• Krusenberg
    Adina15 skrev 2013-04-17 08:11:11 följande:
    ok.. har du några andra alternativa metoder som du tänkt testa om detta inte hjälper?

Ja akupunktur ska jag kanske testa. Men tar det sig inte nu ska jag ringa gyn.
  • Krusenberg
    Andrers skrev 2013-07-19 22:29:28 följande:
    Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade att de tror på zonterapi. Folk är alldeles för lättlurade.

Vilken gullig och sympatisk människa du är! Kram på dig!
  • Krusenberg
    dec2010 skrev 2013-08-31 08:35:00 följande:
    Anders, patienter som vart flera gånger hos läkaren som säger att det inte finns nåt att göra åt det, som testar zonterapi o plötsligt blir bra. Tycker du de är nån placeboeffekt o lur det med?

Zonterapi är ju att hjälpa kroppens eget självläkningssystem på traven.

• Krusenberg

Har glömt denna tråd...

Är nu i v.20. ????

Vet inte om det är en tillfällighet eller om zonterapin hjälpte men vi lyckades iallafall. Efter behandlingarna struntade vi i alla måsten och hade en mysig sommar utan press. Mycket skönt!

• Krusenberg
    Andrers skrev 2014-01-02 13:06:59 följande:
    M;an måste vara idiot för att gå på en sådan bluff som zonterapi. Men idioter inbillar sig så mycket. De hittar alltd argument för att tro på lurendrejeriet.

Men om man är någorlunda skärp så tänker man efter och analyserar och då förstår man att det är bluff.

Det är tydligen ganska lätt att leva på humbug och kvacksalveri i Sverige i dag. Idioterna tycks vara tillräckligt många.

Det finns alltid några som inbillar sig att de blivit hjälpta av detta lurendrejeri och de blir offer och utnyttjade av kvackarna.

Vad är ditt syfte med inläggen?

Påstår du att jag är en idiot som tror på zonterapi?

Jag tycker det är tragiskt (och samtidigt lite humoristiskt) att du lägger tid på att göra inlägg om något som du egentligen inte behöver kommentera då du inte tror på det. Dock verkar du bli provocerad eftersom du kommer tillbaka och gör fler inlägg.
  • Krusenberg
    susa skrev 2014-01-02 12:57:43 följande:
    Så roligt!!! GRATTIS och stort lycka till!!!

Tack!
  • Krusenberg
    Andrers skrev 2014-01-04 00:29:11 följande:
    Man måste vara idiot för att kunna tro på sådan humbug som homeopati och zonterapi eftersom det är så lätt att inse att det är bluff och båg.

Det är samma sak med Nigeriabreven och Scientologi.

En sak som du borde förstå är att man inte själv kan avgöra om man blivit botad av medicinen. Att du inbillar dig att du blivit botad är  bevisar inte något. Och om du vore intelligent så borde du inse det. 

Det funkar inte att bara testa och se. Tror man det så blir man lurad. 

Du kan ge vad som helst till 100 personer och kalla det för medicin. Några kommer alltid att ro att de blev botade. 

Det är korkat att inte förstå det.

Zonterapi och homeopati är bluff och det är tråkigt att dessa bluffmakare kan utnyttja idioter.

Vilken underhållande människa du är!

Jag kan inte själv avgöra om jag blir botad, det håller jag med dig om. Däremot är man mer eller mindre mottaglig för saker och ting/medicin.

Att du jämför homeopati och zonterapi med nigeriabrev och scientologi visar bara på din okunskap.

Jag är ledsen men du får ingen mer uppmärksamhet från mig. Gissar att du är ute efter uppmärksamhet och att skriva massa blaha är det enda du kan. När du kommer med något konkret kan jag svara dig, men när du är på varför/därför nivå ger det lika mycket som fem öre.

Ha en bra dag!
  • Krusenberg
    Längtar efter barn skrev 2014-01-06 17:09:15 följande:
    Grattis till graviditeten Krusenberg

Tack!
  • Krusenberg
    Adina15 skrev 2014-01-08 20:38:27 följande:
    verkligen, riktigt stort Grattis Krusenberg!

Tack! :)
Svar på tråden Zonterapi