Zonterapi
Sorry för två svar.
Sorry för två svar.
Varnar läsare för eventuella äckligheter... ;)
Nu har jag varit på två behandlingar och ska dit på måndag och eventuellt på fredag.
Jag har en obalans med sköldkörteln + mycket sekret samlat som behöver komma ut. Det är detta jag har känt vid ÄL och mens men inte riktigt förstått. Har känt mig svullen och uppblåst och man kan jämför det med en flaskhals, det samlas och har svårt för att komma ut vilken gör att det svullnar eftersom det kommer inte kommer ut.
Min mens har den senaste tiden bestått av 2-3 dagars bruna flytningar, 2-3 dagar med mensblödning samt avslut med bruna flytningar 1-2 dagar. De senaste två menserna har jag vaknat med fruktansvärd kramp dagen innan mensstart.
Vid ÄL har jag fått molvärk och rikligt med flytningar.
Nu har jag ÄL denna helg, efter första behandlingen kom det ut skräp ungefär som en kraftigt smutsig flytning. Dock inget blod. Idag har jag molvärk men inget skräp än så länge.
Ska bli spännande att se hur mensen blir denna gång.
Han avrådde oss från att försöka under de tre kommande cyklerna. Detta för att min kropp inte är i balans och det brukar ta 3 mensar innan man är balanserad.
Trodde aldrig att jag skulle bli lycklig över en äcklig brun flytning!
Mensen är beräknad imorgon.
Ingen mens ännu, ingen kramp imorse, minimalt med brunrosa flytningar.
Allt känns kanon än så länge. Väntar med spänning på mensen!
Tänk att man kan vara lycklig för det lilla!
Nu har jag varit på en (förhoppningsvis) sista behandling. Skulle egentligen varit där efter första mensen men jag var iväg på semester så jag var där nu efter andra mensen.
Allt var bra och inget av ställena han masserade/"provocerade" gjorde ont! :)
Den senaste mensen var helt normal. Ingen kramp dagen innan. Lite bruna flytningar dagen innan, riklig mens den dagen sen bruna flytningar igen. Fick byta binda väldigt ofta den dagen det kom rikligt. I vanliga fall kan jag ha tunt trosskydd och byta hälften av gångerna. Kan inte ha tampong efter att jag tog p-spruta, alla mina slemhinnor blev snustorra.
Så nu får jag vänta en till mens innan vi testar. Hoppas behandlingen har gjort att min kropp fungerar.
Tre behandlingar; mån, fre och mån igen.
Sen en till efter första mensen. Dock kunde jag inte så jag fick ta det efter andra mensen.
Nu ska jag inte tillbaka om jag inte har fortsatta problem.
Har glömt denna tråd...
Är nu i v.20. ????
Vet inte om det är en tillfällighet eller om zonterapin hjälpte men vi lyckades iallafall. Efter behandlingarna struntade vi i alla måsten och hade en mysig sommar utan press. Mycket skönt!
Frågetecknen ska vara tummen upp.