• Denna 327

Får lustgasen fortfarande effekt ifall man binder fast den över munnen?

Hade en hemsk första förlossning med epidural som slutade fungera helt plötsligt. Lustgasen slutade fungera i och med att jag inte orkade hålla den för munnen under värkarna. Jag fick också en shpinterruptur och kan därför få kejsarsnitt men är inte så pigg på att inte kunna hålla min ett-åring på tre månader (har för mig att de säger 3 månader men kan ha fel). Några tips?

• Svar på tråden Får lustgasen fortfarande effekt ifall man binder fast den över munnen?
  • Denna 327
    jashrinah skrev 2013-02-14 22:16:14 följande:
    för att få bästa effekt av lustgasen så måste man göra uppbrott och andas frisk luft med , annars blir man enbart illamående. 
    be din bm förklara ordentligt hur du ska göra med lustgasen !  
    Hon gjorde det och innan de riktigt kraftfulla värkarna kom igång så fungerade det jättebra men sedan? Nä...
  • Denna 327
    jashrinah skrev 2013-02-14 22:24:41 följande:
    du kan ju alltid be din man eller kanske en  doula att hjälpa dig , och angående ryggbedövningen så kan man ju få sån som sprutar in lite hela tiden :) 
    Jo. jag antar att jag kan delegera ut lustgasen. Jag hade eda som de försökte fylla på men det hade ingen effekt,
  • Denna 327
    jEnNiK skrev 2013-02-14 22:18:05 följande:
    Har inget svar ang lustgasen. Men, har gjort snitt med två barn, och efter andra kunde jag bära min 3,5-åring. (efter första hade jag ju bara honom så har inget att jämföra med) De säger att första veckan/första 2 veckorna ska man bara lyfta bebisens tyngd. Min son fick klättra upp på bord/stolar första tiden så jag slapp själva lyftet. Bärandet i sig var inga problem. Prata med förlossningen, så får du ordentliga svar;)) Lycka till!
    Jag har hört att det kan bli svårare att få fler barn igen efter det och i och med att jag vill ha minst två till efter denna så blir jag lite orolig.
  • Denna 327
    Jättekul skrev 2013-02-14 23:46:07 följande:
    Lustgas är kväve och kan inte användas för mycket.
    Kan inte? Menar du att det är skadligt att användas för mycket eller att det inte spelar någon roll ifall det används mycket? Kemi är inte min grej
Svar på tråden Får lustgasen fortfarande effekt ifall man binder fast den över munnen?