• Anonym

Mindre lår/rumpa

Jag är ganska vältränad och ser helt ok fit ut.
    Men mina lår är så sjukt stora och jag förstår inte hur jag kan få dem att bli mindre. Jag har inte några ambitioner att gå ner i vikt då jag har ett helt ok BMI, men är en viktnedgång enda chansen till mindre lår?

Jag vet att man inte kan punktförbränna, men finns det någon träning man kan göra mer/mindre av för att få smalare lår?

Jag mäter låren istället för att väga mig eftersom att jag inte känner något viktminskningsbehov. Men enda gågngerna som omfånget minskar är om jag "bantar" ett par veckor. Och eftersom jag är på normalvikt just nu så krävs det ganska strikt kost och mycket träning för att viktnedgång ska ske. Ibland sätter jag som mål att gå ner i vikt, men faller ofta på målsnöret. Det är ju inte det jag vill egentligen. Jag är inte jättesmal övriga kroppen heller, men är ändå nöjd. Brösten har försvunnit en del på senaste och vill helst inte att de ska försvinna helt.

Jag tränar 3 ggr i veckan och oftast lite olika grejer. Springer, går på pass, x-trainer, cyklar, gymmar. Ja olika saker helt enkelt.

Hjälp mig gärna. Någon som har fått smalare lår utan viktminsning?

• Svar på tråden Mindre lår/rumpa
  • Anonym

Fettsugning.

Jag har samma problem och har insett att fettsugning är enda sättet. Fettet på låren är envisa och det går som sagt inte att punktförbränna.

Jag känner inte till någon träning för att få mindre lår, enda jag fått höra är att inte träna låren alls för att inte bygga på muskler så de ser ännu större ut.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 15:12:47 följande:

Fettsugning.

Jag har samma problem och har insett att fettsugning är enda sättet. Fettet på låren är envisa och det går som sagt inte att punktförbränna.

Jag känner inte till någon träning för att få mindre lår, enda jag fått höra är att inte träna låren alls för att inte bygga på muskler så de ser ännu större ut.

Ja precis. Det ser kanske bättre formade ut om man tränar benen mycket, men jag får dem som sagt inte mindre. Jag har fått mindre celluliter tror jag, sen jag satte igång ordentligt med träningen. Men när man har byxor på så är det ju mer omfånget man ser. inte avsaknad av celluliter och muskler.

Fettsugning är inget alternativ. Vill göra det på ett "naturligt sätt" och inte betala en massa pengar. Men det verkar vara omöjligt....

Du säger att du har samma problem.... Är du ockå nöjd med din vikt i övrigt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 15:17:45 följande:
    Ja precis. Det ser kanske bättre formade ut om man tränar benen mycket, men jag får dem som sagt inte mindre. Jag har fått mindre celluliter tror jag, sen jag satte igång ordentligt med träningen. Men när man har byxor på så är det ju mer omfånget man ser. inte avsaknad av celluliter och muskler.

Fettsugning är inget alternativ. Vill göra det på ett "naturligt sätt" och inte betala en massa pengar. Men det verkar vara omöjligt....

Du säger att du har samma problem.... Är du ockå nöjd med din vikt i övrigt?

Jag har inga celulliter, gymmar inte men jag rör på mig väldigt mycket och är ute och går väldigt mycket.

Är 167cm och väger 53kg men allt sätter sig på låren, tyvärr.  Jag vill inte ha supersmala lår men önskar att det såg bättre ut och sen stör det mig att pga mina lår så ser jag större ut än vad jag borde göra.

När jag var yngre var jag gymnast och då hade jag muskulösa lår, nu är det fett, mina lår är fasta men det är mer fett än muskler.

Jag måste ner till 45-48 för att mina lår ska passa min överkropp och det är något inte bara jag ser, utan andra också så det är ingen inbillning eller något sånt. Jag är nöjd med min nuvarande vikt men önskar låren kunde vara mindre så det passar överkroppen.

Jag är inte villig att svälta för att mina lår ska se normala ut, sen så kommer min överkropp se sjukligt smal ut om jag går ner till 45-48 så jag vet inte vad man kan göra.

Känner inte till någon träning eller något naturligt sätt för att få mindre lår.

• Anonym

Det är ju svårt att avgöra om du kan göra något om du inte berättar lite mer om din vikt/längd och omkrets på låren.

Har du päron eller äppelkropp?

• irriducbili
    Anonym skrev 2013-02-14 15:12:47 följande:
    Fettsugning.Jag har samma problem och har insett att fettsugning är enda sättet. Fettet på låren är envisa och det går som sagt inte att punktförbränna.Jag känner inte till någon träning för att få mindre lår, enda jag fått höra är att inte träna låren alls för att inte bygga på muskler så de ser ännu större ut.

Oj du har gått på den största myten av alla. Det krävs otroligt mycket styrketräning för att få större lår, detta är bara något som kvinnor fått för sig
    As a child I could walk on the ceiling
  • Anonym
    irriducbili skrev 2013-02-14 15:35:56 följande:

Oj du har gått på den största myten av alla. Det krävs otroligt mycket styrketräning för att få större lår, detta är bara något som kvinnor fått för sig

Nej, jag tror du har gått på myten om att alla är exakt likadana.

Jag är en person som har lätt för att bygga på muskler.

Jag har som sagt varit gymnast när jag var yngre, tog inte lång tid innan jag fick muskulösa lår och armar. Det är ingen som talar om bodybuilder kropp här, däremot har jag lätt för att få muskler, det är ingen myt.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 15:29:45 följande:

Jag har inga celulliter, gymmar inte men jag rör på mig väldigt mycket och är ute och går väldigt mycket.

Är 167cm och väger 53kg men allt sätter sig på låren, tyvärr.  Jag vill inte ha supersmala lår men önskar att det såg bättre ut och sen stör det mig att pga mina lår så ser jag större ut än vad jag borde göra.

När jag var yngre var jag gymnast och då hade jag muskulösa lår, nu är det fett, mina lår är fasta men det är mer fett än muskler.

Jag måste ner till 45-48 för att mina lår ska passa min överkropp och det är något inte bara jag ser, utan andra också så det är ingen inbillning eller något sånt. Jag är nöjd med min nuvarande vikt men önskar låren kunde vara mindre så det passar överkroppen.

Jag är inte villig att svälta för att mina lår ska se normala ut, sen så kommer min överkropp se sjukligt smal ut om jag går ner till 45-48 så jag vet inte vad man kan göra.

Känner inte till någon träning eller något naturligt sätt för att få mindre lår.

Jag känner mig inte heller villig att svälta, det är just därför jag snubblar på målsnöret. Jag väger samma som du men är bara 162 cm lång. tänker mig att du måste se jättesmal ut....

Jag borde också väga runt 48 för att låren ska se så smala ut som jag vill, men då blir nog brösten obefintliga och armarna stickor. Dessutom verkar min kropp trivas på den vikt jag är nu, för jag varken går upp eller ner särskilt lätt.

Jag läste för nåt år sedan om en bastu-liknande maskin man skulle sitta i och cykla på en träningssykel. Eftersom att värme utsöndras på "problemområdet" så skulle tydligen punktförbränning bli möjligt på något konstigt sätt.. Iof inga risker med det men det var också väldigt dyrt. Men nu kommer jag inte alls ihåg vad det hette och vet inte vad jag ska googla på.... 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 15:34:11 följande:
    Det är ju svårt att avgöra om du kan göra något om du inte berättar lite mer om din vikt/längd och omkrets på låren.

Har du päron eller äppelkropp?

Klassisk Päron-formad kropp. Magen ser oftast smal ut, även om jag får lite mer hull. Allt verkar vilja lägga sig på låren, rumpan och höfterna.

Vikt: 53
    Länd: 162
    Omkrets lår: ca 53
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 15:40:06 följande:

Jag känner mig inte heller villig att svälta, det är just därför jag snubblar på målsnöret. Jag väger samma som du men är bara 162 cm lång. tänker mig att du måste se jättesmal ut....

Jag borde också väga runt 48 för att låren ska se så smala ut som jag vill, men då blir nog brösten obefintliga och armarna stickor. Dessutom verkar min kropp trivas på den vikt jag är nu, för jag varken går upp eller ner särskilt lätt.

Jag läste för nåt år sedan om en bastu-liknande maskin man skulle sitta i och cykla på en träningssykel. Eftersom att värme utsöndras på "problemområdet" så skulle tydligen punktförbränning bli möjligt på något konstigt sätt.. Iof inga risker med det men det var också väldigt dyrt. Men nu kommer jag inte alls ihåg vad det hette och vet inte vad jag ska googla på.... 
    Det kan inte vara din kroppsuppfattning som är skev? Jag har svårt att tro att någon som har BMI på 20 skulle ha gigantiska lår.

Jag har själv samma BMI som du, tränar 4-5 dagar i veckan (löpning som bygger benen) och visst, låren är vältränade men inte överdrivet stora. Det kan ju vara så att du helt enkelt inte kan se själv hur din egen kropp ser ut. Du vore ju inte den första med det problemet i så fall.
  • Anonym
    irriducbili skrev 2013-02-14 15:35:56 följande:

Är det verkligen då? Låter konstigt att låren skulle kunna bli smalare av mer muskler... De lägger sig väl ändå under fettet...?
Svar på tråden Mindre lår/rumpa