Mindre lår/rumpa
Jag är ganska vältränad och ser helt ok fit ut.
Men mina lår är så sjukt stora och jag förstår inte hur jag kan få dem att bli mindre. Jag har inte några ambitioner att gå ner i vikt då jag har ett helt ok BMI, men är en viktnedgång enda chansen till mindre lår?
Jag vet att man inte kan punktförbränna, men finns det någon träning man kan göra mer/mindre av för att få smalare lår?
Jag mäter låren istället för att väga mig eftersom att jag inte känner något viktminskningsbehov. Men enda gågngerna som omfånget minskar är om jag "bantar" ett par veckor. Och eftersom jag är på normalvikt just nu så krävs det ganska strikt kost och mycket träning för att viktnedgång ska ske. Ibland sätter jag som mål att gå ner i vikt, men faller ofta på målsnöret. Det är ju inte det jag vill egentligen. Jag är inte jättesmal övriga kroppen heller, men är ändå nöjd. Brösten har försvunnit en del på senaste och vill helst inte att de ska försvinna helt.
Jag tränar 3 ggr i veckan och oftast lite olika grejer. Springer, går på pass, x-trainer, cyklar, gymmar. Ja olika saker helt enkelt.
Hjälp mig gärna. Någon som har fått smalare lår utan viktminsning?