Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-14 17:15:12 följande:
oj va många är otrevliga i denna tråd, men ni som kan å vet så mycket kan då svara på,om jag tar min sista sobril kl 20:00 i morgon fredag, å sen så tar jag ingen sobril alls på lördagen utan dricker lite öl eller vin vid 18:00, då har det ju gått mer än 20timmar sen jag tog min sista sobril, då borde det vel inte vara någon fara??.. Det som skrämmer mig är att några skriver att man kan dö. å det vill jag inte, en fråga om jag hade alkohol problem, om jag hade det skulle vel jag inte fråga denna fråga jag har i min tråd.
Det är INGEN fara så länge du inte slänger i dig en näve sobril och sköljer ner det med en flaska vodka!
Rekommendationen du fick var att sluta vara hysteriskt, sluta bekymra dig för det är då saker och ting kan gå fel om du bär på så pass stor oro i dig och bara slappna av, drick _sakta_ hoppa inte över din medicin i och med du behöver det och lyssna helt enkelt på din kropp.
Tänk även på att om du äter sobril regelbundet så har du jobbat upp ett fint beroende, du kommer få abstinens om du hoppar över medicinen, abstinens och fylla/baksmälla är inget jag skulle rekommendera.