Inlägg från: Anonym (snabba svar!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

ojojojoj va många olika svar man fått, man ingen har svart på om man jag kan ta 10mg kl 7 eller 8 på morgonen, å sen skippa resten, då det kommer bjudas på saker till maten, jag har ätit sobrilen under en lång tid, och är van vid min dos, men undarar om den som jag tar på morgonen,innan festen är kvar under hela dagen å kvällen i kroppen. eller om den hinner gå ur.

• Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:21:35 följande:
    Halveringstiden är 10 timmar och eftersom du tar dom regelbundet så kommer du ha det i dig vare sig du tar det på morgonen eller inte. Om du känner att du vill dricka så drick långsamt, kan inte poängtera det tillräckligt. Känn efter hur kroppen reagerar och lyssna på den.

tack för svaret, du värkar kunna mycket om det här
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:26:17 följande:
    Det beror nog på vem du frågar :)
    Men om det är första gången du ska dricka tillsammans med oxazepam så tycker jag inte att du ska ställa in dig på någon fylla. Och dricker du för fort så kan det bara smälla till så är du helt väck och det vill du inte vara med om.

ok men om jag inte tar sobrilen alls denna dag då kan jag drick mig berusad då på kvällen, blir ju så orolig av att som skriver om hjärtstille stånd å andingsdepresson å att man kan då och så vidare :(
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:36:57 följande:

ok men om jag inte tar sobrilen alls denna dag då kan jag drick mig berusad då på kvällen, blir ju så orolig av att som skriver om hjärtstille stånd å andingsdepresson å att man kan då och så vidare :(

dö ska det så hehehehe
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:42:44 följande:
    Alltså, även om du inte skulle ta någon sobril alls den dagen så har du det fortfarande i kroppen. Har man aldrig druckit alkohol med benso i kroppen så ska man inte supa. En eller två öl under en kväll men inte mer när du inte har en aning om hur din kropp reagerar. Benso och alkohol i kombination kan göra märkliga saker med en människa. Du kan bli väldigt aggressiv tex och du kan få minnesluckor som sträcker sig över hela kvällen och göra dom mest märkliga saker som garanterat kommer ge dig en sjuk ångest dagen efter. Så nej, jag skulle inte rekommendera någon fylla.

men jjag kan inte dö va??? å gud va jag mår piss när jag tänker på detta
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:48:00 följande:
    Kan kan du alltid. Du har ju ingen aning om hur du kommer att reagera och jag kan inte heller svara på det. Det kan ingen. Och det är inte värt det. Ta din fylla den dagen du inte behöver sobril längre.

har srivigt ett privat meddelande till dig kolla :)
  • Anonym (snabba svar!!)
    solosss skrev 2013-02-13 17:54:31 följande:
    Yes, men man kan ju också bara inte ta medicin den dagen man tänkte dricka, lider man inte av typ epilepsi så kommer inget hända, det är vad jag fått sagt av läkare när jag gick på lyrika och stesolid. Men tar ts piller så ja, en öl kan gå men det är onödigt att prova vad som kommer hända...

jag fattar inte rikitigt, jag lider inte av EP, så om jag skiter i sobrilen den dagen så kan jag dricka på kvällen är det så du menar???
  • Anonym (snabba svar!!)
    solosss skrev 2013-02-13 18:13:15 följande:
    Ja. Det är väl det som alla i tråden skrivit, man ska inte blanda piller med alkohol. Du kan skita i att ta medicinen på dagen, dubbelkolla med din läkare, men att inte ta den en dag gör verkligen ingen skillnad. Ta den som vanligt dagen efter bara. 

så JA du kan dricka på kvällen om du inte tar medicinen alls på den dagen!!!!!!!!! 

Tack då skiter jag i sobrilen å har en rolig kväll i stället.
  • Anonym (snabba svar!!)
    Sheyen skrev 2013-02-13 18:31:26 följande:
    Varför ställer du frågor som du uppenbarligen inte vill ha svar på? Vi är många som har sagt åt dig att låta bli alkoholen. Har du alkoholproblem?

Alkohol problem har jag inte!!! Dricker kanse en gång per år
    Houdini skrev 2013-02-13 18:47:00 följande:
    Och vad händer om du får en panikattack? du kan inte ta sobril då och beroende på hur mycket du dricker måste du tänka på hur du ska göra med medicineringen dagen efter.

För nu tycker jag inte det låter som en eller två öl längre om jag ska vara ärlig.  

Ja om jag får en panikattak får jag vel tänka på nått annat. Dom kommer bjud på vin till maten eller öl. Å sen kanske nått mera
  • Anonym (snabba svar!!)
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 19:05:19 följande:

Såg du den andra tråden...är det du

nej det är inte jag
  • Anonym (snabba svar!!)
    ex ungue leonem skrev 2013-02-13 19:21:59 följande:

Alkoholen är alltså viktigare än att kunna hantera en p0anikångestatack?
    Skall du köra bil el åker du tåg/buss? 

har inget körkort!!!! jag har inte panikångest varje dag,som tur är.  å jag går till min bror som bor på samma område som jag, jag tycker det va jävligt dum fråga.´om jag det körkort så skulle jag aldrig sätta mig bakom ratten när jag drukigt
  • Anonym (snabba svar!!)

oj va många är otrevliga i denna tråd, men ni som kan å vet så mycket kan då svara på,om jag tar min sista sobril kl 20:00 i morgon fredag, å sen så tar jag ingen sobril alls på lördagen utan dricker lite öl eller vin vid 18:00, då har det ju gått mer än 20timmar sen jag tog min sista sobril, då borde det vel inte vara någon fara??.. Det som skrämmer mig är att några skriver att man kan dö. å det vill jag inte, en fråga om jag hade alkohol problem, om jag hade det skulle vel jag inte fråga denna fråga jag har i min tråd.

• Anonym (snabba svar!!)
    Anonym skrev 2013-02-14 17:58:46 följande:
    Klarar du dig utan din dos en hel dag? Har man ätit benzo ett tag ska man trappa ned väldigt långsamt så att hoppa över en hel dag kan göra att du mår dåligt.. 

Man kan dricka på dessa om man dricker måttligt eftersom, precis som det står i FASS, så kan alkoholen förstärka effekten. Det som kan hända är att du blir väldigt berusad om du dricker för mycket.. Tar du din dos ganska tidigt på samma dag och sedan dricker ett par glas funkar det. 

Lita på mig, jag har ätit dessa i 16 år. Alla är ju olika lättpåverkade men drick lite och känn dig fram.   

Så man kan inte sluta andas?? Blir så rädd när dom skriver attan kan sluta andas å dö
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym skrev 2013-02-14 19:25:54 följande:
    Då hade det ju stått i FASS att man absolut inte får dricka eller hur? Nu pratar vi inte om att skölja ner en hel karta med en kvarting vodka utan en dos du är van vid och ett par drinkar..

tack jag vart lungnare nu. men jag kommer skippa sobrilen helt på lördag, å ta ifall jag behöver sista dosen kl 20i morgon kväll
  • Anonym (snabba svar!!)
    Miss Blue skrev 2013-02-14 20:00:55 följande:
    Samma här. Om man kan undvara medicinen en hel dag, då behöver men den inte!

jag har aldrig sagt att jag är beronde av detta eller hur, men jag har tagigt som läkaren sagt 10mg*3 dag´ligen, jag har vart utan och det har gått bra. det jag har undrat är om jag kan ta sobrilen som vanlig å sen dricka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (snabba svar!!)
    Anonym (Malin) skrev 2013-02-14 20:34:45 följande:
    Fan vad feeel du har miss blue. Du vet uppenbarligen inget om farmakologi och halveringstid. Vissa mediciner börjar inte gå ur kroppen förrän efter flera dygn, således gör det inget om man skulle missa att ta den! Jag äter SSRI dagligen men har fått rådet om sk. drug holiday av min läkare, dvs. att man gör ett uppehåll på1-2 dagar för att minska sexuella biverkningar inför tex. en planerad romantisk kväll. Detta fungerar utmärkt. Det betyder inte att jag inte behöver min medicin! Börjar jag inte ta den som vanligt efter ca 48 timmar blir jag jättedålig, får panikångest och självmordstankar. Inför en operation sätter man ut de flesta mediciner, det betyder inte att patienten inte behöver dem efter narkosen! Finns många fler exempel som bevisar att du pratar strunt.

TS. Du kan absolut dricka måttligt även om du tagit dina Sobril! Det går även fint att testa att hoppa över en tablett om det får dig att känna dig säkrare. Andningsuppehåll kan du få om du sköljer ner 200 mg Sobril med en flaska vodka.

Tack Malin Läste på fass att det som kan hända är att sobrilen kan öka sin efekt. Inget om att det är faligt och attan kan sluta andas.
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-14 20:46:11 följande:
    Fast det är tvärtom. :) Oxazepam kan öka effekten av alkoholen. :)

Ja just så va det
Svar på tråden Sobril & alkohol