Sobril & alkohol
Miss Blue skrev 2013-02-14 20:00:55 följande:
Samma här. Om man kan undvara medicinen en hel dag, då behöver men den inte!Fan vad feeel du har miss blue. Du vet uppenbarligen inget om farmakologi och halveringstid. Vissa mediciner börjar inte gå ur kroppen förrän efter flera dygn, således gör det inget om man skulle missa att ta den! Jag äter SSRI dagligen men har fått rådet om sk. drug holiday av min läkare, dvs. att man gör ett uppehåll på1-2 dagar för att minska sexuella biverkningar inför tex. en planerad romantisk kväll. Detta fungerar utmärkt. Det betyder inte att jag inte behöver min medicin! Börjar jag inte ta den som vanligt efter ca 48 timmar blir jag jättedålig, får panikångest och självmordstankar. Inför en operation sätter man ut de flesta mediciner, det betyder inte att patienten inte behöver dem efter narkosen! Finns många fler exempel som bevisar att du pratar strunt.
TS. Du kan absolut dricka måttligt även om du tagit dina Sobril! Det går även fint att testa att hoppa över en tablett om det får dig att känna dig säkrare. Andningsuppehåll kan du få om du sköljer ner 200 mg Sobril med en flaska vodka.