• Anonym

Anonym anmälan till socialtjänsten, vad händer nu?

Det finns säkert andra här, som är insatta och kan svara dig på vad som händer härnäst. Jag har bara en lite fråga - vad har fått dig att göra detta? Du måste ha starka belägg för att det är missförhållanden i familjen? Förlåt om jag är OT. bara en undran. 

• Anonym
    Anonym (Tanten) skrev 2013-02-12 17:45:05 följande:
    Jag känner en oro pga:
    - Det skriks och skränas hemma hos dom på nätterna (går igenom väggarna), kvinnan skriker aj, nej, sluta, barnen skriker hysteriskt och gråter.
    - Mannen slår i väggarna och kastar stora tunga saker, även detta på nätterna.
    - Kvinnan kommer med blåmärken i ansiktet till jobbet.
    - Mannen hänvisar till sin son som "idioten" och andra skällsord, även i barnets närvaro.

Det är _några_ av punkterna.. 
    Oj! Förstår att du gjort det du gjort då. Och tycker att du gjorde bra! Vet tyvärr inte gången i det hela, men hoppas att myndigheten tar en sådan anmälan på allvar och agerar snabbt.
  • Anonym

Om jag var du och hörde "aj" och "nej" och att barnen skriker och gråter och att tunga kastas och det slås i väggar så skulle jag nog ringa Polisen typ direkt. 

• Anonym

"Tunga saker kastas" ska det så klart vara. 

Sedan tror jag att oavsett om man är anonym eller inte när man gör en anmälan på Soc så inträder det därefter sekretess och man får inte veta vilka konsekvenserna blir.  

• Anonym

Trådstartaren...?!
    Vad har hänt??
    Superviktigt ämne ju....????  

• Anonym
    Anonym (Tanten) skrev 2013-03-10 20:18:26 följande:
    Hej,

Dom har varit på socialen på samtal, och ärendet har lagts ner, ja, vad säger man.
    Det här med att ringa polisen, det har min sambo också gjort vid ett tillfälle när dom levde om på natten, polisen kom, sen blev det tyst, vet inte vad mer det blev utav det.
    Nu får man hoppas att fler i barnens omgivning reagerar, dagis kanske? För att socialen ska ta det vidare. 
    Hur har du fått den informationen?
Svar på tråden Anonym anmälan till socialtjänsten, vad händer nu?