Inlägg från: FlitigaLis |Visa alla inlägg
  • FlitigaLis

Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?

Min kusin skrev en status att hennes mormor flygit till himmelen. Hennes mormor= min farmor. Jag ringde min pappa som va i Spanien och han fatta inte vad jag yra om. Fem minuter senare fick min faster tag på pappa.

Jag är oerhört besviken på min kusin för att hon skrev ut det innan närmaste familjen ens fått veta. Det är oförlåtligt

• FlitigaLis
    sextiotalist skrev 2013-02-09 12:19:29 följande:
    Men hon kanske förutsatte att de andra visste. När jag lämande dödsbeskedet om en släkting (då hade det gått en vecka) så vet jag att det var flera som fick reda på det via mig. Några var besvikna för att de inte fått reda på det något annat sätt, andra tyckte det var bra.

Men jag var alltså barnbarn till ett av den avlidnes syskon, dvs när det kommit till mig, så förutsatte jag att det hade kommit till de andra. Nej, jag lämnade inte dödsbesked, jag skrev det på vår slutna släktgrupp

Det gällde väl din kusin också, hon hade väl ingen aning att de inte hade informerat sonen före barnbarnet att din farmor hade gått bort.   

Nej tyvärr va det inte så. Jag fick tag i henne på telefon så sa hon att de försökt få tag i oss men det är bullshit, för då skulle vi haft missade samtal allihopa. Hon skrev ut det på Facebook nån timme efter farmor dog.
  • FlitigaLis
    shalse skrev 2013-02-09 13:01:06 följande:
    Det är inte säkert att man har telefonnummer till alla, men måste man meddela tråkigheter via fb så gör man det i den privata mailen. Totalt respektlöst och sensationslystet att skriva ut såna saker på den öppna loggen..

Det tar max nån minut att leta upp nummer via hitta eller eniro
Svar på tråden Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?