Inlägg från: LiteniAugusti |Visa alla inlägg
  • LiteniAugusti

Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?

LindaEfraim skrev 2013-02-08 14:46:16 följande:
    När min dotter dog tig det tre timmar så började folk skriva sina kondoleanser på Facebook fast det inte ens var fastställt att det var vår dotter som dött. Vi hade inte ens hunnit ringa alla släktingar förrän ett dumhuvud i byn började skriva.
    Så fruktansvärt! Intye så lite sensationslystet...
    Jag beklagar verkligen. 

I ditt fall La Lola så skulle jag själv reagerat precis tvärtom och tycka att det kändes bra att få veta. Ett privat meddelande på FB är ju inte värre, eller mindre privat, än att få ett mejl. Jag hade inte reagerat negativt. 

• LiteniAugusti
    Mandelsassa skrev 2013-02-08 21:52:00 följande:
    Fick veta att min farmor dött via min kusins statusuppdatering på fb, blev en chock att läsa "vila i frid mormor". Minns att jag sa högt till datorn "men din mormor är inte de min farmor?!" Var inte nära med min farmor men att läsa det på fb hade jag inte förväntat mig
    Folk är ju korkade! Usch, jag hade blivit jätteledsen.
  • LiteniAugusti
    La Lola skrev 2013-02-08 22:11:28 följande:
    Javisst kändes det var att få veta men jag tycker ändå inte att man skriver sånt på FB....
    Men skickas meddelandet privat så är det ju inte värre än ett mail eller ett sms?
    Eller hade du velat bli uppringd?

• LiteniAugusti
    Maria 79 skrev 2013-02-09 19:10:38 följande:
    Det är lite samma det där när någon får barn. Då går nån in och skriver på föräldrarnas logg "grattis till lilla gossen" eller liknande fort som attan, utan att de nyblivna föräldrarna själva har hunnit outa det..
    Tänkte samma tanke. Innan vi hann skriva ut att vår dotter kommit så hade jag 17 (!) grattis meddelande helt öppet på FB. Vi var ändå rätt snabba med att få ut det, efter att vi haft kontakt med våra närmsta.
    Inte kan man riktigt huta med näven åt dom heller. 

Jag skulle aldrig skriva något om någon annans nyhet på fb, innan personen själv outat det. Det borde vara regel och lag, tycker jag.  
Svar på tråden Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?