Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?
Det beror på hur nära släkt man är o hur bra kontakt man haft tycker jag
Det beror på hur nära släkt man är o hur bra kontakt man haft tycker jag
Hur visste dom det då om det inte var fastställt ?
Tyvärr är flash back o face Book rena Hänt Extra !
Men om man inte haft kontakt med en person på 15 år så är nog inte du TS den som anhöriga tänker på att ringa i första hand !
Fast att en minnessida på fb kommer upp före föräldrarna får veta om dödsfallet är ju faktiskt lite osannolikt , dom första som meddelas av polis sjukhus osv är föräldrar o man maka barn o att kompisarna skulle fått det bekräftat först är ju inte logiskt !! Då har det skapats en minnessida utan att dom vet att denne är död o dom har chansat att denne inte överlevde !
Klart det händer men det är inte så vanligt
Men vänner som lägger ut en sån sak offentligt innan det är fastställt är inga vänner ! Det är fortfarande närmaste som kontaktas först när ett dödsfall fastställs ! Oavsett var närmaste bor !
Fast ett dödsfall är oavsett inte konstaterat innan en läkare kollat det !
Sen om man som vän är med vid ett dödsfall gör man knappast en minnessida eller skriver det i sin status på fb dom första dagarna
Men det är inte officiellt innan dödsfallet är konstaterat !
Om en vän till mig skulle göra så var det ingen vän mera !
Fast det var ju inboxen det tycker jag e ok av vänner , mamman ringde ju
Helt ok om det är dom närmaste som skriver ut på fb tycker jag
Vad är det hon har fel i ? Alla kostnader för begravning annonser mm dras på dödsboet så länge det finns pengar där
Finns det inte pengar finns det oftast hjälp att få med kostnader om man inte har råd att bekosta det själv !
Vad har kostnaden med det att göra , varför ska man snåla på den dödes pengar ? Oftast har man försäkring som täcker oxå !
Har den döde minderåriga barn utgår barnpension o man behöver inte tänka på att arvet ska räcka , i det fallet har den döda oftast ganska låg ålder oxå o är försäkrad via arbete o privat så dödsboets pengar kan gått gå till begravning o annonser
Bara talar om som det är !!
Dödsboet är fortfarande den avlidnas tillgångar o inte fruns eller barnens ! Räcker det inte till kan man söka hjälp ekonomiskt ! Sen beror det på hur mycket man väljer att kosta på oxå !
Men i TS fall en halvmorbror som hon inte haft kontakt med på 15 år , då är nog TS inte den dom närmaste tänker på att ringa
Fast skulle du tänka på en som den avlidne inte träffat på 15 år som dessutom inte är helsläkt med ? Att ringa till menar jag
Visste närmaste att dom haft kontakt då ?
Varför är det så självklart ?