Inlägg från: zumba |Visa alla inlägg
  • zumba

Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?

Det beror på hur nära släkt man är o hur bra kontakt man haft tycker jag

• zumba

Hur visste dom det då om det inte var fastställt ?

• zumba

Tyvärr är flash back o face Book rena Hänt Extra !
    Men om man inte haft kontakt med en person på 15 år så är nog inte du TS den som anhöriga tänker på att ringa i första hand !

• zumba

Fast att en minnessida på fb kommer upp före föräldrarna får veta om dödsfallet är ju faktiskt lite osannolikt , dom första som meddelas av polis sjukhus osv är föräldrar o man maka barn o att kompisarna skulle fått det bekräftat först är ju inte logiskt !! Då har det skapats en minnessida utan att dom vet att denne är död o dom har chansat att denne inte överlevde !

• zumba

Klart det händer men det är inte så vanligt

• zumba

Men vänner som lägger ut en sån sak offentligt innan det är fastställt är inga vänner ! Det är fortfarande närmaste som kontaktas först när ett dödsfall fastställs ! Oavsett var närmaste bor !

• zumba

Fast ett dödsfall är oavsett inte konstaterat innan en läkare kollat det !
    Sen om man som vän är med vid ett dödsfall gör man knappast en minnessida eller skriver det i sin status på fb dom första dagarna

• zumba

Men det är inte officiellt innan dödsfallet är konstaterat !
    Om en vän till mig skulle göra så var det ingen vän mera !

• zumba

Fast det var ju inboxen det tycker jag e ok av vänner , mamman ringde ju

• zumba

Helt ok om det är dom närmaste som skriver ut på fb tycker jag

• zumba

Vad är det hon har fel i ? Alla kostnader för begravning annonser mm dras på dödsboet så länge det finns pengar där

• zumba

Finns det inte pengar finns det oftast hjälp att få med kostnader om man inte har råd att bekosta det själv !
    Vad har kostnaden med det att göra , varför ska man snåla på den dödes pengar ? Oftast har man försäkring som täcker oxå !

• zumba

Har den döde minderåriga barn utgår barnpension o man behöver inte tänka på att arvet ska räcka , i det fallet har den döda oftast ganska låg ålder oxå o är försäkrad via arbete o privat så dödsboets pengar kan gått gå till begravning o annonser

• zumba

Dödsboet är fortfarande den avlidnas tillgångar o inte fruns eller barnens ! Räcker det inte till kan man söka hjälp ekonomiskt ! Sen beror det på hur mycket man väljer att kosta på oxå !

• zumba

Men i TS fall en halvmorbror som hon inte haft kontakt med på 15 år , då är nog TS inte den dom närmaste tänker på att ringa

• zumba

Fast skulle du tänka på en som den avlidne inte träffat på 15 år som dessutom inte är helsläkt med ? Att ringa till menar jag

• zumba

Visste närmaste att dom haft kontakt då ?

Svar på tråden Få dödsbesked via Facebook. Konstigt eller normalt?