Kinya skrev 2013-02-13 15:29:25 följande:
Men ett liv är faktiskt viktigare. Jag tycker inte att det ska springa folk på neo som inte har där att göra. När vi var där så var det en bebis där vars släkt hela tiden försökte smyga sig in där och tjata sig in där för att få titta. Personalen var så otroligt veka och vågade inte hålla på de regler som faktiskt fanns. Detta var dessutom runt jul och därmed var risken för smittor stor. Inte förrän jag sa till på skarpen vågade personalen upprätthålla de regler som faktiskt fanns.
Reglerna är inte till för att jävlas med folk utan för att rädda liv.
Som du säkert såg så är min dotter född i v.24. Klart att det är viktigt att det inte ränner folk där hela tiden (har haft vår beskärda del av sådant vi med, som den välmenande truppen tomtar som kom in på julafton, det var ju gulligt men jag kunde inte annat än se dem som en bakteriehärd). Men samtidigt måste det ju finnas flexibilitet. Om barnet inte kan få komma in, kan det kanske få följa med till rummet där man tvättar kuvöser? Så man kan visa kuvösen och barnet får känna och se.
Jag vet inte hur gammalt ditt barn är, men det här är en viktig bit i min dotters historia som hon känner att hon saknar.