Parasit skrev 2013-02-13 14:07:51 följande:
Min dotter fyller sju år i höst och föddes i v.24. Hon undrar mycket om sin egen tid på neonatalen och de få bilder jag har och svaren jag ger kan ju inte visa hur det faktiskt är. Jag har mailat och frågat om vi kan hälsa på där när vi ändå ska dit för att delta i en studie i vår. Jag antar att svaret blir nej, men det skulle antagligen vara väldigt betydelsefullt för henne. När vi låg där kom en fd.patient som var fem år och han fick titta på bland annat vår dotter
just för att jag ansåg att det kunde vara viktigt. Men ett liv är faktiskt viktigare. Jag tycker inte att det ska springa folk på neo som inte har där att göra. När vi var där så var det en bebis där vars släkt hela tiden försökte smyga sig in där och tjata sig in där för att få titta. Personalen var så otroligt veka och vågade inte hålla på de regler som faktiskt fanns. Detta var dessutom runt jul och därmed var risken för smittor stor. Inte förrän jag sa till på skarpen vågade personalen upprätthålla de regler som faktiskt fanns.
Reglerna är inte till för att jävlas med folk utan för att rädda liv.