• Anonym

Jag ger upp nu!

Min syster försökte två år. Inget hände. Hon gjorde ivf som lyckades och när det barnet var 1 år blev hon gravid på naturlig väg. Det är absolut inte kört. En annan av hennes vänner tog det åtta (!!!) år för men ut kom en bebis.
    Så länge har du inte försökt. Min bästa kompis fick missfall och sedan tog det nio månader innan det tog sig igen. Sju månader är inte så länge. Man får väl inte ens söka hjälp förrän man försökt ett år?
    Snart är det din tur.

• Anonym

Sök hjälp. Kan vara så att du behöver hjälp med hormoner ägglosning. Bara för man fått barn tidigare betyder inte automatiskt att det funkar nu. Beror på homonbalansen. Mannens spermers kvalitet kan variera. Vi gick på barnlöshetsutredning och fick 2 barv via insimination. Ge inte opp kan bara behöva lite tid och ev hjälp på traven. Har du använt p-piller kan det ta opp till ett år innan äggslossning och hormoner kommit i balans för att bli gravid.

• Anonym

Det tog oss fem år att bli gravida och det på naturlig väg helt spontant. Prover visade inga fel på oss. Vi hann tack och lov aldrig påbörja ivf.

• Anonym

Det tog 13 månader för mig att bli gravid, och så många gånger jag ville ge upp, trodde inte jag kunde bli gravid,  Slutade tyvärr med abort, pga psykisk ohälsa, lång historia. Så det var jobbigt då man försökt så länge, men var det bästa för mig och barnet... Så ge inte upp en det kommer, försök att inte tänka på det så mycket, tänker man blir det en stress, och blir det en stress blir det svårare att bli gravid.

• Anonym

Vad tråkigt för er! Livet är inte rättvist, men lägg inte något agg mot din syster. Det är inte hennes fel att du inte kan bli gravid.

Och du, ge inte upp. Det ger sig nog tillslut. Ni har väl inte ens försökt ett år än?

Svar på tråden Jag ger upp nu!