• Emma1983

Ger upp nu.

Ett kjejsarsnitt är ingen liten fjuttig operation. Det är inget man bör välja eller ska få välja för att man är rädd. Det tycker inte jag. Det är nåt man ska göra för att man MÅSTE. Det kostar pengar och tar en massa resurser från sjukhusen.
     Du måste lita på att din kropp klarar detta.
    Är det ditt första barn? Då vet du ju inte hur det är att föda eller hur? Då får du ju försöka lösa problemet och rädslan istället. En av mina närmaste vänner är barnmorska och här är en bok hon tipsar om. Hon har fått massa positiv feedback för att hon ger så bra råd, som härstammar från denna boken.

www.junoprofylax.se/sida2.html

Jag kan trösta dej med att jag har förlossningsskräck och är världens vekaste när det gäller smärta. Väntar mitt andra barn och är räddare än förra gången. Men jag tror verkligen att detta är det bästa sättet och har gett mej fan på att klara det. Tre veckor kvar till bf och det börjar lugna sig. Till slut vet hela du att det finns EN uppgift som du ska fixa och kommer att fixa.

• Emma1983

Det handlar ju inte bara om pengar. Det handlar ju även om att man tar resurser från ett ställe så det kanske inte räcker till ett annat. Jag kanske tycker attt det är viktigare att min kompis som har svår epilepsi får kjejsarsnitt än att min andra kompis som är rädd får det. Kanske är det därför du fått nej, för att det inte finns resurser mer än till dem som inte har något val?
    Sen va det inte min tanke att det ekonomiska skulle ligga i fokus i mitt inlägg, utan att man måste ändra tankesättet, precis som i mycket annat i livet. Och att ett kjejsarsnitt kan dra med sig så mycket mer. Det är ju inte bara att "boka ett snitt".Jag har vänner där ärret öppnat sig när de varit gravida med nästa barn och det gick inte bra.

Se det som en träning inför föräldraskapet, att sätta dej själv åt sidan för någon annan, alltså barnet.
    Men jag förstår dej på det sättet att skulle dom komma till mej o säga att jag måste snittas så skulle jag nog gråta och skrika och vägra in i det sista.

Överviktiga och rökare bör få terapihjälp först i alla lägen. Det hoppas jag att du också har fått. Sen beror det ju på vad vi pratar om för vård. Om det är direktrelaterat eller bara spekulationer vad det KAN bero på . Jag har tänkt på det men är inte helt övertygad. Magsäcksoperation tex är något jag tycker att man får alldeles för lätt.

Svar på tråden Ger upp nu.