X utan blödning?
Jag fick ett X som opererades förra veckan.
Mitt började med blodblandade flytningar redan från befruktning, sedan blödde jag lite mindre än mens 1 dag.
Det som kändes tydligast var att jag fick gravsymptom från andra dagen (efter sex!!) som blev jätte starka direkt. Sedan fick jag väldiga kramper till och från längst ner i magen.
Eftersom vi fått 4 MF innan, ville man så gärna att detta skulle hålla.
Därför hade jag stått ut i 9 mån om så behövdes.
I efterhand är jag glad att det inte var normalt, för det hade nog blivit jobbigt med dessa kramper.
Som tur var fick jag gå på VUL bara för att vi tidigare fått missfall, och då kunde vi se en hinnsäck i livmodern.
Men för att lugna mig (eftersom jag blött) gjorde vi blodprov för att se om hormonet gick upp eller ner.
När resultatet kom så hon att det inte gått upp som det skulle och skickade in mig akut.
Man kan ju säga att jag hade tur som hade många MF i bagaget, annars hade jag inte fått dessa prover (och jag hade inte sökt vård) och då hade jag troligtvis inte levt idag!
Min ena äggledare opererades bort och det upptäcktes att jag hade blod i hela magen.
Hur som helst är det inget som jag önskar skulle hända någon, för det är fruktansvärt psykiskt jobbigt.
Det fysiska läker alltid.
Hoppas att detta hjälpte dig lite.
Jag håller tummarna för att det inte händer dig!