TessanG77 skrev 2013-02-18 15:44:31 följande:
Fy vad hemskt jobbigt! Blir det cellgifter för dig då?
Jag opererades 5/2 och efter 7 dagar låg mitt HCG på ca 50.
Idag har jag tagit ett nytt blodprov för att vara säker på att det går ner till 0.
Vi har försökt i ca 1,5år, men de senaste 5 mån har jag ständigt varit gravid. Vi har fått 4 missfall, där det första var på Lucia 2011. Sen kom de lite utspritt, med 2st i slutet av 2012. Nu slutade det ju istället med ett X som omväxling
.
Vi har en grabb på 6 år, som vi istället hade problem med att för huvudtaget bli gravida med. Vi gick på utredning, men lyckades till slut på naturlig väg.
Vi har berättat för "min sida", då jag verkligen behövt tröst och stöd. För min mans sida har vi inte sagt något, då vi tänkt vänta till V12.
Hoppas verkligen att det löser sig för er och att du snart mår bättre!
Det verkar ha löst sig efter skrapningen. Det var en ofostrig graviditet verkar det som. Får veta mer så småningom när provsvaren kommer. I måndags hade mitt hcg gått ner till 400 så det är väldigt skönt.
Är du nere på noll nu?
Missfall är fruktansvärt.. det är som att man aldrig ska få hoppas. Att se bilder på kvinnor som håller i en positiv sticka och ler. Vad är det liksom? Det ger ju bara en jäkla oro med positivt gravtest.
Ska ni försöka igen om ett par månader eller hur ska ni göra?
Jag är livrädd för att bli gravid igen.. är nästan säker på att det blir ett nytt x och de tar min kvarvarande äggledare. Men hur ska man kunna motstå? Vi vill så gärna ha ett till barn.
Tack detsamma!