• Loriyana

Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?

Är lite på mode nu att stava lite vanligare namn på ett annorlunda sätt. Själv träffade jag en liten flicka idag som hette "Frejaw"...alltå det uttalades "Freja"men de stavade det F R E J A W. 

Tror det är den märkligaste stavningen jag sett på ett vanligt namn. Vad har ni själva stött på? Vore kul att höra :)

• Svar på tråden Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?
  • seandra82

såg att det fanns en fröken THOMASINE på prinsessan lillians begravning . läste på aftonbladet 

• Lady Namárië

Cerstin läste jag häromdagen. Jag antar att det är meningen att männsiakn skall heta Kerstin.

So say we all
  • lilla fru snigel

Min dotter är döpt till Matilda. Ville absolut inte ha H med som "alla andra" tycktes välja. Hon är myndig nu och har lagt till ett H i sitt namn så vi retas alltid med henne och kallar henne Mat-Hilda. Fånigt med H men jag kan inte bestämma längre. Ungar!!!

• Scratt

Lilla fru snigel, min största tös heter också Matilda och nästan ALLA envisas med att skriva Mathilda... Vi brukar också skratta och säga Mat-Hilda, men ibland kan det störa mig en del, till o med nära vänner i släktingar vägrar fatta att hon stavar utan H. Hon är fem år....

• agl

Ritej (Uttalas Ri-tesch) och Sölin (Uttalas Céline)

• Ilovemyself

Iliyas såg jag i dag. Jag hoppas att det är ett utländskt namn och inte en konstig stavning av Elias.

• Mercurialis

Annétthe.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?