• ärdetmintur2013

Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013

Hej Hade ett MA den 15 december 2012 och blev inlagd med cytotec. Var i v 15 men fostret dog i v 9 el v 10. Haft jätte problem med smärtor, blodklumpar mm så nu den 31 januari fick jag skrapas. Nu väntar jag på att blödningarna ska sluta och att en äl ska komma.
    Nu vill jag o killen försöka få en ny graviditet med lyckligt slut. Tanken är att detta ska vara en positiv tråd där vi kan stötta varandra.

• Svar på tråden Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013
  • mickisa

tabletter o så vägrar ja då ja hört många de ej hjälpt för o slutat med skrapning iaaf! Ja har haft 2 kvällar men pinande värkar o massa blodo kvällen mellan dem med ryggsmärta.. så idag komme rnog domen ska på vul o hoppas allt kommit ut Vilket ja inte tror då ja blöder enu! Men har ej allt kommit uyt ska ja fråga efter skrapning för palla rinte gå i ovishet o veta att de finns resterkvar 

• Fjant

För min del kom allt ut av sig självt, behövde varken tabletter eller skrapas.

I övrigt så kom mensen igen i torsdags (har inte varit inne här på hela helgen) så nu får vi satsa på nästa istället..

• mickisa

har några frågor om nån vill svara!=)

*Testade ni er efter MA för att se att de blev negativt igen?Onär testade ni er då?
    *När vågade ni ha sex igen efter MA?
    (tänkte som man läser så har alla fått olika svar näör man kan försöka igen allt från när du slutat blöda tills typ 8 veckor efter 4 suista med kondom)

*när kan man börja testa med Äl stickor?
    *Hur sen kom mens efter Ma?
    Ja kommer testa o se så ja får - igen på stickan.. men sedan kommer ja inte våga testa mig mera när man väntar +  

• Bianca1

Jag var tillbaka 4 veckor efter mitt MA och gjorde ett gravtest hos bm. Det var negativt då. Dagen efter kom första mensen.

Sex hade vi direkt efter att blödningen slutat och det kändes bra igen.

Testade med ÄL-stickor gjorde jag 10 dagar efter första mensens första blödningsdag. Fick fullt utslag på dag 14. Sen mens igen 24 dagar efter det.

Testade igen på dag 10 och på dag 14 fullt utslag. Bim igår men plus idag!!! :D

Håller tummarna för att det går fort för dig nu!

• mickisa
    Bianca1 skrev 2013-04-02 09:46:17 följande:
    Jag var tillbaka 4 veckor efter mitt MA och gjorde ett gravtest hos bm. Det var negativt då. Dagen efter kom första mensen.

Testade med ÄL-stickor gjorde jag 10 dagar efter första mensens första blödningsdag. Fick fullt utslag på dag 14. Sen mens igen 24 dagar efter det.

oki tack för svaren ja har vbeställt test hem så ja kan testa tills jag får negaivt så ja e helt säkert på att de visar ng innan ja kommer ens tro på + den dagen ja vågar testa för detta..

GRATTIS ååå så roligt med PLUSS!!!=) 
  • c4trin

Beklagar vad som hände dig :( Jag testade själv 3 veckor efter MA o de va negativt. Vi hade sex när jag slutat blöda, vilket tog 3 veckor ca. Jag köpte ÄL-test men har inte använt dem, BM avrådde från detta också eftersom de medför stress som inte e bra för kroppen. Mensen kom 4 veckor efter MA.

Bianca: e Såå glad för din skull, allt kommer gå superbra!

• ärdetmintur2013
    Bianca1 skrev 2013-04-02 09:46:17 följande:

Grattis!!!
Svar på tråden Haft MA och har BIM i slutet av februari 2013