lykantrophona skrev 2013-02-04 19:31:51 följande:
Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.
En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.
Du verkar ju inte alls ha läst mitt inlägg.
Jag skrev ju rätt uttryckligt, att jag inte tror att det är så i verkligheten snarare motsatsen.
Har aldrig sagt att jag tror alla som män och är gay eller bi har analsex...
Nu är det så att både jag och min sambo definerar vaginalt sex och analt sex som sex.
Men petting eller oralsex kallar vi just förspel eller oralsex, handjob eller vad det nu är.
Så om han skulle ha haft sex med någon man så är jag ju rätt säker på att det inte är vaginalt sex utan att det i hans fall skulle vara analsex. Och han skulle då inte längre vara mannen jag trodde att han var och det skulle kännas konstigt och krystat även om vi låtsas att jag hade förlåtit honom för lögnen.
Om jag däremot började dejta en man och han säger att han är bi, tror jag inte att jag skulle ha några problem med det för då hade jag lärt känna den personen som det.
Om jag och min sambo varit tillsammans i flera år och han därefter börjar säga att han kanske tror att han är bi, så skulle jag inte gilla det för då skulle det förmodligen vara något som startat dessa tankar hos honom, allra troligast en människa han träffat, och det skulle göra mig ledsen.