• Anonym

Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?

Vem man ger analsex till spelar väl ingen roll. Lika så vem som suger av dig. Jag hade själv inte tyckt det var något att handskas med så länge ett öppet förhållande inte fördes på tal i samma stund. Finns tjejer min sambo legat me som får mig mer spyfärdig faktiskt!

• Anonym

Vem man ger analsex till spelar väl ingen roll. Lika så vem som suger av dig. Jag hade själv inte tyckt det var något att handskas med så länge ett öppet förhållande inte fördes på tal i samma stund. Finns tjejer min sambo legat me som får mig mer spyfärdig faktiskt!

• Anonym

Jag har varit i den sitsen, fick syn på en kontaktannons med vår soffa på bilden och vår tavla hängande över den.
    Och så killen draperad i soffan, maskad förstås, men det är klart att jag kände igen honom.
    Vi hade väl varit tillsammans något år och det som gjorde mig ledsen var inte att han var bi, det kan jag leva med, eller att han ville träffa en kille för sex, det är ok om han skyddar sig.
    Nej, det som gjorde mig ledsen var att han inte hade litat tillräckligt på mig för att kunna vara ärlig med sin bisexualitet.

Och jag är själv bi och det visste han.      

• Anonym

Jag kan säga att jag hade inte kunnat fortsätta vara tillsammans med min kille om han berättar att han har ljugit för mig om dels sin sexualitet och dels vilka han har legat med, efter åtta år.

Sen hade jag inte gillat faktumet att ligga med en man som har legat med en annan man eftersom akten i sig inte tänder mig alls utan snarare äcklar mig. Det beror nog till stor del pågrund av att det är analsex istället för vanligt sex.

Och då är ändå jag bi och jag brukar ha analsex, men jag tycker ändå såhär. Min sambo har inte haft analsex med någon annan än mig, och på nått vis äcklar det mig mer att tänka att han har haft analsex med någon än vad det äcklar mig att han har haft vaginalt sex med någon. Dessutom så tycker jag att män som ligger med andra män oftast är mer feminina till sättet, eller att de gillar att bli dominerade eller dominera någon, och det finns typ inget jag tycker är mer avtändande än det.

Det kan ha mycket med porr att göra för min del, då det är de enda gångerna jag bevittnat två män ha sex med varandra och det ser ut att ALLA gånger jag sett det i porr, att handla om enbart dominans, inte om att göra det skönt för varandra utan att förnedra sig själv eller dominera någon annan. Sen behöver ju inte förhållanden vara som i porr världen, det är nog större chans att det inte är så, men jag tror att om min kille skulle tända på killar så skulle jag finna det oattraktivt, då det delvis skulle kännas som en förolämpning, som att jag var manlig eller något liknande.

Dessutom skulle det få upp frågor som, vill han utforska sin bisexuella sida mer då jag endast kan uppfylla den ena sidan osv.

• Anonym
    KimPossible skrev 2013-02-04 19:03:14 följande:
    Det förstår jag verkligen måste kännas som ett svek, eller iaf en stor brist på tillit. Beklagar. Rynkar på näsan

Tack.
    Jag vet sen tidigare trådar att du och jag har lika värderingar i mycket, att vi har det här också, förvånar inte. {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-04 19:23:07 följande:
    Jag kan säga att jag hade inte kunnat fortsätta vara tillsammans med min kille om han berättar att han har ljugit för mig om dels sin sexualitet och dels vilka han har legat med, efter åtta år.

Sen hade jag inte gillat faktumet att ligga med en man som har legat med en annan man eftersom akten i sig inte tänder mig alls utan snarare äcklar mig. Det beror nog till stor del pågrund av att det är analsex istället för vanligt sex.

Och då är ändå jag bi och jag brukar ha analsex, men jag tycker ändå såhär. Min sambo har inte haft analsex med någon annan än mig, och på nått vis äcklar det mig mer att tänka att han har haft analsex med någon än vad det äcklar mig att han har haft vaginalt sex med någon. Dessutom så tycker jag att män som ligger med andra män oftast är mer feminina till sättet, eller att de gillar att bli dominerade eller dominera någon, och det finns typ inget jag tycker är mer avtändande än det.

Det kan ha mycket med porr att göra för min del, då det är de enda gångerna jag bevittnat två män ha sex med varandra och det ser ut att ALLA gånger jag sett det i porr, att handla om enbart dominans, inte om att göra det skönt för varandra utan att förnedra sig själv eller dominera någon annan. Sen behöver ju inte förhållanden vara som i porr världen, det är nog större chans att det inte är så, men jag tror att om min kille skulle tända på killar så skulle jag finna det oattraktivt, då det delvis skulle kännas som en förolämpning, som att jag var manlig eller något liknande.

Dessutom skulle det få upp frågor som, vill han utforska sin bisexuella sida mer då jag endast kan uppfylla den ena sidan osv.
    Fast det där förstår inte jag, tänker man verkligen så, på vad partnern haft för sig sexuellt innan man blev ett par.
    Jag gör aldrig det, varför gör man det.
    Jag skulle inte må bra av att grotta ner mig i såna bilder överhuvudtaget.   
  • Anonym
    lykantrophona skrev 2013-02-04 19:31:51 följande:
    Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.

En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.

Du verkar ju inte alls ha läst mitt inlägg.

Jag skrev ju rätt uttryckligt, att jag inte tror att det är så i verkligheten snarare motsatsen.
     Har aldrig sagt att jag tror alla som män och är gay eller bi har analsex...

Nu är det så att både jag och min sambo definerar vaginalt sex och analt sex som sex.

Men petting eller oralsex kallar vi just förspel eller oralsex, handjob eller vad det nu är.

Så om han skulle ha haft sex med någon man så är jag ju rätt säker på att det inte är vaginalt sex utan att det i hans fall skulle vara analsex. Och han skulle då inte längre vara mannen jag trodde att han var och det skulle kännas konstigt och krystat även om vi låtsas att jag hade förlåtit honom för lögnen.

Om jag däremot började dejta en man och han säger att han är bi, tror jag inte att jag skulle ha några problem med det för då hade jag lärt känna den personen som det.

Om jag och min sambo varit tillsammans i flera år och han därefter börjar säga att han kanske tror att han är bi, så skulle jag inte gilla det för då skulle det förmodligen vara något som startat dessa tankar hos honom, allra troligast en människa han träffat, och det skulle göra mig ledsen.
  • Anonym
    Anders 386 skrev 2013-02-05 14:37:37 följande:
    Den som säger att hen skulle göra slut om hen kom på att partnern var bisexuell kan vara övertygad om att om partnern verkligen är det så kommer partnern att ljuga om det.Oskyldig

Intolerans är grogrunden för att ens partner börjar ljuga om olika saker. En förutsättning för ett ärligt förhållande är att man har en stor tolerans för varandras tankar.

Man måste också lära sig skilja på tankar och handlingar. 
    Fast de i denna tråden har väl sagt att de skulle göra slut för att partnern ljugit om det fram tills nu, inte om att han är det.
Svar på tråden Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?