Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

gerd123 skrev 2013-03-06 16:59:26 följande:
    Å kära värld vilka barnrumpor. Nu lämnar jag er jäntor så får ni återgå till er egen "diskussion" att gemensamt hata AW. Tjenixen brudar och lycka till med era småttingar. Det går säkert jättebra så kloka som ni är och förskolan gör ju 80% av jobbet
    Nu var ju detta ett oerhört löjligt och omoget inlägg för någon som säger sig ha kommit så långt och vara så mogen med jag vill ändå säga detta så att inte andra som läser tar dig på orden att det inte handlar om hat. Min tanke var att tråden enbart skulle handla om de råd och metoder AW förespråkar. Sedan förstår jag att det är svårt att skilja på dessa två då de är så sammanlänkande, AW blandar själv gärna in sin person i metoderna och råden som sägs vara baserade på de egna barnen till viss del. Oavsett handlar det verkligen inte om det du vill få det till. Trist som sagt att du fick slut på argument och började gå till personangrepp. Jag berättar gärna varför jag är emot AW metoder och råd och vad jag baserar det på men hur min ålder eller min person är intressant i sammanhanget ser jag inte.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Sulitelma16 skrev 2013-03-08 20:17:22 följande:
    Hej!
    Jag tror jag bestämt mig för att byta sida, jag sällar mig till sekten "Hata Anna Wahlgren". Jag går upp i ottan medan mitt barn bedriver en av mig omedveten ensamlek, skriver mina låååånga inlägg för att känna att mitt liv får en mening. Sedan grottar jag ner mig i AW:s forum samt klistrar in valda delar av konversationen (brott mot upphovsrätten dessutom). Efter min perfekta mammatillvaro loggar jag in igen på kvällen och frotterar mig i gillande kommentarer - AW är ju alltigenom ond. Kanske heter jag malin, eller marina, jag vet inte ...
    Om jag eller någon annan begår brottsliga handlingar tycker jag att du ska anmäla. Resten är inte värt att bemöta.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Vill man läsa direkta citat klickar man på "visa endast" under mitt nick. Jag har aldrig påstått att TS är något annat än mina egna ord.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    My opinion skrev 2013-03-10 11:47:50 följande:

Jag har sett kommentarer om kopiering i vissa trådar här på FL men jag måste ha missat huvuddiskussionen. Varför får man inte kopiera. Att kunna citera någon är ju hela grunden försatt kunna föra en debatt. Ta AW till exempel ska hon då kunna hävda upphovsrätt till allt hon skrivit på ett sådant sätt att man aldrig kan citera och därigenom inte kommentera. Då kan vi ju lägga ner hela FL eller i alla fall ta bort citatknapparna.
    Anger du källa får du citera så vitt jag vet, det är bara människor som följer AW råd som vill få det till något annat. Om det skulle ligga något i det är det konstigt att jag inte har fått ett enda inlägg borttaget med tanke på alla citat jag har lagt in.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Litet My skrev 2013-03-10 12:11:17 följande:
    Vart tog FF vägen efter AW´s bok kom ut? Innan var det ju massor med intervjuer och hon åkte runt och berättade land och rike runt om sin uppväxt.
    Kanske upptagen i Finland efter det att boken kom ut på finska?
    svenska.yle.fi/artikel/2013/03/04/jag-har-andra-mammor
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-10 11:31:25 följande:
    Kanhända är det lite omskrivet, men det är nog mest för att Malin inte ska bli anklagad för kopiering.
    Det är inte så, då hade jag inte citerat i tråden heller. Som sagt, mina egna ord i TS. Vad de baseras på har jag visat på senare. Jag är inte rädd för att citera från hennes forum, det finns det ingen anledning till. Jag bryter så vitt jag vet varken mot någon lag eller några forumregler genom att göra så. Anser någon detta har de all rätt i världen att anmäla så får vi se var det landar.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Någon som känner till något kallat "slasktratten" som ska ha existerat på AW forum? Själv har jag bara hört talats om det men har förstått att det handlade om att citera kommentarer kring AW metoder skrivna på andra forum och ha roligt åt dessa personer. Stämmer det?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Litet My skrev 2013-03-10 19:26:59 följande:
    Malineddie: Ja det stämmer, samt att det finns en tråd där som heter nåt i stil med julhälsning till FL eller dyl.
    Intressant. De gick alltså in på säg familjeliv, kopierade citat och klistrade in på det egna forumet och syftet med detta var inget annat än att göra sig rolig över personerna bakom citaten?
    Jag gör samma sak men syftet är ett helt annat, det är att diskutera metoderna och visa på de råd AW och följare ger till föräldrar och var det kan komma att leda. Bristerna i metoderna. Hur långt man väljer att gå i råden. Sedan har jag säkerligen gått över någon gräns och andra har gjort det. På båda sidor.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

AW skrev SHN och gav ett flertal av de råd som ifrågasätts innan Felicias bok kom ut. Hon och andra forumister förespråkar samma behandling av barn idag som kritiseras. Boken är intressant  men oavsett sanningshalten som det mesta har kommit att handla om idag förändrar det inte något om man enbart ser till att dessa råd gavs och ges.
    Jag kan se att AW också ger bra råd som jag skulle ta till mig och råd som jag kanske inte skulle ta till mig men som jag inte ser några problem med, de tilltalar en viss typ av föräldrar helt enkelt gissar jag och att jag är av annan typ. Jag ser hur hon fokuserar på sådant som jag också anser viktigt. Hon ifrågasätter och kritiserar timeout t.ex för att ge ett exempel vilket jag tycker är jättebra. Det är dumt att blunda för och bara acceptera sådant man ser ett problem med och det speciellt om man anser det skadligt för barn oavsett om man heter AW eller är en skribent i den här tråden.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    lilly2010 skrev 2013-03-10 21:09:35 följande:
    Varför är time out inte bra?!
    Det finns många trådar om avskiljande timeout på forumet. Kika där tycker jag så vi slipper bli väldigt OT härGladJag tycker att detta är en bra artikel i ämnet för att ge dig något men jag kommer inte utveckla i denna tråd eftersom ämnet är ett annat.
    larsh.files.wordpress.com/2009/02/timeout-som-metod-i-barnuppfostran.pdf

Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..