Vad är det för fel på vattnet?
Jag bytte allt vatten tillomed. Ändå blir det så här & fiskarna dör som flugor
Åh fan va jobbigt. Jag har bytt vatten två ggr. Satt utblåset närmare ytan.
Ändå samma o fler fiskar dör
Finns inga akvariekunniga människor här på FL?
Svårt o säga. Om dina fiskar börja dö som flugor kan du ha nitritf/eller nitratörgiftning. Är ditt akvarium nystartat? Ganska lätt hänt i början med nitriten. Du bör testa vattnet omgående, tex kan du fylla en flaska o åka in med till din zooaffär. Om du har nitritspik så bör du byta vatten kasnke 2 ggr per dag (delvattenbyte) och sluta med all matning tills dina vattenvärden är normala. Får du nitritförgiftning och inte gör något åt det dör säkerligen det mesta i ditt kar.
Nej det är inte nytt.
Om jag gör rent o tvättar alla stenar o allt då?
Går det bort då?
fast när jag googlar nitritförgiftning så står det att fiskarna kliar sig o beter sig konstigt. Och det gör dom inte
Kan komma även om det inte är nytt. Ett tecken på det är om de börjar stå uppe vid ytan. Tycker i vilket fall som helst att du bör testa vattnet. Ditt vatten ser ju inte bra ut så.
Som någon vart inne på tidigare ger foder med protein i ofta en sådan hinna. Brukar försvinna. Hur ofta och mycket matar du?
Nej fiskarna beter sig som vanligt tills dom dör bara
Jag matar en gång om dagen så mkt som dom sa på fiskaffären att jag skulle mata
För övrigt skall du i princip aldrig byta allt vatten. Rengöra allt o koka gör man gör man i princip aldrig heller. Brukar oftast bara förvärra.
Okej. Om jag vart du skulle jag byta 50% av vattnet omdelbart (om du inte bytt på ett tag) med beredningsmedel o sen åka o testa vattnet snarast för att se om det kan ge någon information.