• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Hej :)
    Vi var hos BM nu i veckan och allt såg bra ut och vi fick en del datum inför framtiden så nästa besök blir slutet av mars då ska vi träffa BM och göra NOTCH UL samma dag och sen rullar det på :) och mitt i allt glömde jag så klart att jag skulle fråga om vad det står i journalen som skickas från BB till BVC typiskt :(
    Jag har haft en del sammandragningar av det ondare slaget så BM ville göra en urinodling för att se att jag inte har UVI då kan man tydligen få tidiga sammandragningar får se nästa vecka vad proverna säger :(
    Har någon av er sammandragningar?

• The75

Hej allihop :0)
    Välkommen Wannabefler kul att vi blir flera med mej är det bara bra jag får sammandragningar lite då och då men det beror iallafall inte på UVI så det var skönt :0)

Angående BVC så går vi på MamaMias BVC och är jätte nöjda med dom känns skönt eftersom vi gått på MVC där :0)

• The75

Hej
    Wannabefler UVI är urinvägsinfektion och det kan orsaka tidiga sammandragningar enligt min BM men precis som du själv berättar kan man få sammandragningar av att man anstränger sig lite för mycket eller stressar.

NOTCH UL är det special UL där man kollar flödet i blodkärl som försörjer moderkakan med blod så det har ett bra flöde och tror man även kollade flödet i navelsträngen vet inte om det är så att det är vanligare att flödet är dåligt när man gjort ÄD eller varför men det ingår i dom extra undersökningar jag har fått göra samt extra TUL
    (Tillväxt Ultraljud)

Jag har BF 29 juni men pga snitt blir det några dagar innan

• The75

God eftermiddag :)

NOTCH kan göras från vecka 24 och framåt har jag för mej jag har mitt planerat till slutet av mars och jag är i vecka 24 nu :0)

AmelieS förstår att det måste börja kännas med tanke på att du bär på två och jag tycker det är lite små tungt ibland och jag väntar bara en ;)
    Kan tänka mej att det hänt en del angående ÄD graviditeter på 3 år eller hoppas iallafall att det är så,vissa tycks ju inte veta något och jag tror det skiftar från BM till BM hur mycket man vet och vill lära sig om "nymodigheter"

• The75

God morgon

Myran klart du är välkomne va spännande med första barnet :0)
    Förstår om du längtar till måndag det är alltid lite speciellt med RUL och UL man får liksom se den lille som man annars "bara" känner :0)

• The75

God morgon ;0)

Jag skulle behöva tips av någon som vet hur man blir "av" med sendrag i benen jag håller på att bli tokig och skriker rakt ut av smärta hela foten och vaden drar ihop sig aj aj flera gånger om dagen, när det händer försöker jag sträcka ut benet och efter en stund blir det bättre men det gör så fruktansvärt ont :0(
    Just nu är jag dunder förkyld undra om det kan ha något med det hela att göra för så här har det inte varit tidigare!

• The75

Hej
    Myran va skönt att allt såg bra ut :0) RUL känns alltid som en stor milstolpe :0)

• The75

MariaW81 grattis till dom två små pickande hjärtana va härligt förstår att du går omkring och ler :0)

• The75

Hej
    I veckan har vi varit på NOTCH UL och mitt
    flödet såg bra ut och hon levde om som bara den vi träffade även BM och fr.o.m. Nu ska vi träffas varannan vecka så det blir TUL om 2 veckor det ska bli spännande att se hur stor hon blivit det var trots allt ett tag sedan vi fick se henne ordentligt vid NOTCH kollar dom ju inte barnet så mycket bara hjärtat och lite annat en snabbis så nu längtar jag till dess :0)

• The75

Grattis Vinkan1 va kul att äntligen få träffa dom små :0) längtar till juni då det är min tur:0)

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3